Gazeta Agronews Nr. 3

na Międzynarodowych Dniach z Doradztwem Rolniczym w Siedlcach oraz na Międzynarodowej Wystawie Rolniczej AGROSHOW w Bednarach. Nie zapomnimy także o Międzynarodowych Targach Przemysłu Spożywczego i Gastronomii – POLAGRA FOOD. Prezentacje krajowe to też majowy „Piknik z Programem PDŻ”, który chcielibyśmy zaprezentować w nowej formule, ale to jeszcze jest tajemnica. Zagranicą, co stało się już tradycją, gościliśmy na berlińskich targach GRUENE WOCHE. Po raz pierwszy prezentujemy program PDŻ na Międzynarodowych Targach SALIMA w BRNIE. Planujemy także prezentację programu PDŻ na marcowych targach ALIMENTARIA w Barcelonie, targach Seoul Food&Hotel w Korei Południowej, na waszyngtońskich Międzynarodowych Targach Summer Fancy Food Show, targach SIAL Brasil w Sao Paulo, Super Fine Food Show w Hanoi, Międzynarodowych Targach Żywności i Napojów SHOP w Dublinie, a także na targach SIAL Paris we Francji oraz na Międzynarodowych Targach Żywności Wysokiej Jakości Salon del Gusto w Turynie. Warto się ubiegać Jak widać z przedstawionych planów na ten rok, Program PDŻ promowany będzie na licznych imprezach, które są odwiedzane przez wielu handlowców zainteresowanych produktami żywnościowymi o wysokiej jakości, jakimi są produkty oznaczone znakiem PDŻ. Dlatego też warto, by producenci wykorzystywali ten sposób promocji, polegający na potwierdzaniu jakości wyrobów przez niezawisły organ jakim jest Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. W każdym działaniu informacyjno- promocyjnym kierujemy informacje nie tylko do producenta, ale również do konsumenta. Efektem takiego podejścia do promocji jest to, że coraz bardziej świadomy konsument, poszukujący produktów o wysokiej jakości wybierze te posiadające umieszczony na opakowaniu uznany znak jakości PDŻ. Natomiast producent, którego produkty są oznaczone tym znakiem, zwiększa swoją sprzedaż, bo konsumenci chętniej wybierają oznakowane produkty. Dlatego też edukacja konsumenta, jak i promocja znaku PDŻ są tak samo ważne i tak samo traktowane w podejmowanych działaniach promocyjnych programu PDŻ. dr Anita Szczykutowicz Dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji MRiRW 14 numer 03 żywność

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwNTg=