Gazeta nr: 30

numer 25 numer 25 UBEZPIECZENIA NUMER 30 „Wizja Zero” to światowa strategia prewencji w dziedzinie bezpieczeństwa pracy w sektorze rolniczym, wdrażana przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Zabezpieczenia Społecznego – ISSA (ang. International Social Security Association), do którego Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego należy od 1991 roku, a od 2007 roku, prowadzi w jego ra- mach, Międzynarodową Sekcję ISSA ds. Prewencji w Rolnictwie. Kasa przystąpiła do mię- dzynarodowej kampanii popularyzującej Wizję Zero w 2018 r. – tym samym stała się jej oficjalnym Partnerem. 7 ZŁOTYCH ZASAD 1. Przejmij inicjatywę – zaangażuj się 2. Zidentyfikuj zagrożenia – kontroluj ryzyko 3. Zdefiniuj cele – stwórz program 4. Zapewnij zdrowy i bezpieczny system pracy – bądź dobrze zorganizowany 5. Zadbaj o bezpieczne otoczenie w gospodarstwie: maszyny, narzędzia i stanowisko pracy 6. Poszerzaj wiedzę na temat zasad bezpieczeństwa w gospodarstwie 7. Daj dobry przykład i motywuj innych D la Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecz- nego, która od 28 lat aktywnie prowadzi działa- nia prewencyjne w zakresie bezpieczeństwa pracy w gospodarstwach rolnych, popularyzacja zało- żeń Strategii jest podkreśleniem wagi tych dzia- łań i pozwala dotrzeć z przekazem prewencyjnym do jeszcze większego grona rolników. Strategia „Wizji Zero” opiera się na 7 złotych zasa- dach, których zastosowanie pomaga zaprojekto- wać środowisko pracy w taki sposób, aby nikt nie został w pracy pozbawiony życia lub zdrowia. Każ- de gospodarstwo rolne może znaleźć własną naj- lepszą drogę realizacji poszczególnych zasad. Stra- tegia „Wizji Zero” uwzględnia także ważny, często pomijany element, jakim jest dobrostan człowie- ka. Ma to uzasadnienie w wynikach badań, które dowodzą, że zmęczenie, stres, zdrowie psychicz- ne oraz organizacja pracy to ważne czynniki, któ- re wpływają na bezpieczeństwo pracy, także rolni- ków. W ramach wdrożenia strategii w Polsce Kasa Rol- niczego Ubezpieczenia Społecznego przeprowa- dzi szereg działań informacyjnych, m.in . powstanie spot promocyjny oraz odbędzie się ogólnopolski konkurs dla młodzieży na realizację krótkiego fil- mu prewencyjnego pod hasłem Moja Wizja Zero – Strategia Prewencji w Rolnictwie. 36. AgroNews .com.pl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwNTg=