Gazeta AgroNews Nr.32

Wyniki kampanii cukrowniczej – potencjał na buraki rośnie 2.065.250,71 – tyle ton cukru udało się wyprodukować w kam- panii cukrowniczej, która zaczyna się jesienią każdego roku. Zapotrzebowanie na cukier w kraju to około 1,6 mln ton, dzięki czemu polscy producenci nadal dysponują dużą nadwyżką, która powinna zostać sprzedana na rynkach zagranicznych. Chociaż plony buraka cukrowego w tym sezonie okazały się nie najlepsze, widać coraz większe przywiązanie rolników do upraw tego surowca. K ampania cukrownicza 2019/2020 wy- startowała 30 sierpnia ub.r., a zakończy- ła się 14 stycznia br. Wzięło w niej udział 17 cukrowni z całego kraju. Średni czas trwania kampanii dla wszystkich produ- centów cukru wyniósł prawie 109 dni, co jest wynikiem mniejszym od zeszłorocznego o 8 dni i mniejszym od tego sprzed dwóch lat o 19 dni. Wzrasta natomiast liczba osób decydujących się na uprawę bu- raków cukrowych w Polsce. Produkcja buraków dała utrzymanie 30 tysiącom plantatorów i ich ro- dzinom – tylu rolników podpi- sało umowy na uprawę oraz dostawę buraków PRODUKCJA ROŚLINNA NUMER 32 14. AgroNews .com.pl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwNTg=