Gazeta AgroNews Nr.32

dą płaszczyznę naszej aktywności. Dzię- ki działaniom edukacyjnym, pracownicy BNP Paribas dowiedzą się m.in. jak od- powiedzialnie planować zakupy podsta- wowych produktów w czasie ograniczo- nej mobilności i przerwanych łańcuchów dostaw. W kolejnych miesiącach pro- gram poruszy również zagadnienia kry- zysu wodnego, zrównoważonego rolnic- twa, odpowiedzialnej mobilności i turystyki, a także planowania zakupów z troską o środowisko naturalne. Podobnie, jak w pierwszej edycji plano- wane są zarówno działania wewnętrzne, jak i dalszy rozwój oferty produktowej. AKCJA SPRZĄTANIA LASU #TRASHCHALLENGE D ziałania wewnętrzne, prowadzone w ramach pierwszej odsłony programu obejmowały kampanię edukacyjną kie- rowaną do pracowników i realne zmiany w funkcjonowaniu organizacji. Pracow- nicy regularnie poszerzali swoją wiedzę o ekologii – otrzymywali wskazówki i gotowe rozwiązania pomagające żyć w zgodnie z naszą planetą. W quizach do- tyczących ochrony środowiska wzięło udział blisko 2 tys. pracowników. Wie- dza była chętnie przekładana na prakty- kę. Ponad 400 osób wzięło udział w ak- cji sprzątania lasu #TrashChallenge, a we współpracy z Fundacją Łąka, pracownicy Banku zasiali łąki kwietne w Krakowie i Warszawie w 2018 roku i w Rudzie Ślą- skiej w 2019 roku. ZERO PLASTIKU Zmianom w funkcjonowaniu samego BNP Paribas służyły „eko-usprawnienia”. Pracownicy zgłosili 50 pomysłów, a wie- le z nich zostało wdrożonych. W Banku sukcesywnie ograniczana jest rola plasti- ku – między innymi – z platform zakupo- wych wycofano możliwość zamówienia jednorazowych, plastikowych kubków, sztućców, talerzy oraz napojów w plasti- kowych butelkach, a centrale, centra biz- NUMER 32

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwNTg=