Gazeta Interaktywna AgroNews Nr 36

ŚWIAT CIĘ POTRZEBUJE BNP Paribas Bank Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy ul. Kasprzaka 2, 01-211 Warszawa, zarejestrowany w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr. KRS 0000011571, posiadający NIP 526-10-08-546 oraz kapitał zakładowy w wysokości 147 518 782 zł, w całości wpłacony. Świat Cię potrzebuje, abyś go zmieniał na lepsze. Dołącz do nas i razem wspierajmy Cele Zrównoważonego Rozwoju, takie jak: ochrona klimatu, zmniejszanie nierówności czy odpowiedzialna konsumpcja. razemzmieniamy.pl Bank zmieniającego się świata WYWIAD NUMER 30 EKONOMIA 6 Badani najgorzej oceniają działania rządu i biznesu w zakresie realizacji SDGs (odpo- wiednio 40 proc. i 31 proc.), a jednocześnie często wskazują na brak wiedzy, aby dokonać takiej oceny (między 40 proc. a 52 proc. w różnych badanych grupach podmiotów). - To pierwsze takie badanie w Polsce poka- zujące wiedzę, postawy i oczekiwania polskich konsumentów w odniesieniu do Agendy 2030. Pokazało kilka ciekawych danych, które bar- dzo pomogą nam w planowaniu dalszych dzia- łań, skierowanych – po raz pierwszy w ramach Kampanii 17 Celów – właśnie do konsumentów – mówi Małgorzata Greszta, Partner Zarzą- dzająca CSR Consulting i inicjatorka Kampa- nii. – Dla mnie szczególnie ciekawy jest aspekt oceny zaangażowania poszczególnych podmio- tów w realizację SDGs. Niska ocena dla dwóch segmentów (rząd i biznes) pokrywa się z oceną konsumentów na rynkach światowych i widać, że jest ciągle wiele do zrobienia. Tym bardziej cieszę się ze współpracy z Bankiem BNP Pari- bas, który nie tylko został Partnerem badania, ale dołącza dziś oficjalnie do grona Partnerów Kampanii 17 Celów, aby w szerokim partner- stwie przyspieszyć szukanie i wdrażanie nowych rozwiązań. Bardzo ich potrzebujemy, bo do koń- ca realizacji Agendy 2030 zostało nam już tyl- ko niecałe dziesięć lat – dodaje Małgorzata Greszta. Polacy mało wiedzą o Agendzie 2030 Wyniki badania pokazały, że znajomość wśród Polaków pojęć takich jak „Agenda 2030”, „zrównoważony rozwój”, „Cele Zrów- noważonego Rozwoju” jest bardzo niska. Co prawda większość badanych deklaruje znajo- mość tych terminów, ale powierzchownie, z ograniczeniem do znajomości samego poję- cia. W ciągu pięciu lat od przyjęcia „Agendy na rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2030″ faktyczna znajomość tematyki wynosi za- ledwie 4-8 proc. (odpowiedź „wiem bardzo dużo, interesuję się tym”). O niskiej świadomości badanych świadczy też to, jak wielu nie jest w stanie ocenić ak- tywności różnych podmiotów – organizacji

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwNTg=