Gazeta Interaktywna AgroNews Nr 38
TECHNIKA ROLNICZA NUMER 38 gę na duże procentowe wzrosty nieco mniej popularnych marek takich jak Valtra (więcej o ponad 117 proc. w stosunku do ubiegłe- go roku), Case IH (101 proc.) czy Steyr (blisko 90 proc.). Dobre wyniki sprzedaży na polskim rynku osiągnęli również inni producenci cią- gników: Kubota, Zator czy Massey Ferguson. Dobre wyniki tych firm wynikają też z coraz lepszego dopasowania oferty do potrzeb nabyw- ców. – Producenci sta- rają się dostoso- wać swoją ofertę do potrzeb rynku ciągników, do ryn- ku rolników, m.in . my w danych notujemy to, że zmieniają się za- potrzebowania na moce ciągnikowe. Rolnicy, kiedy jest dobry czas kupna maszyn, wybiera- ją maszyny o mocy mniej więcej 100–130 koni mechanicznych, a jest to związane z tym, że zmieniają się również gospodarstwa w Polsce – uważa Tomasz Rybak. Wzrostów sprzedaży nie zaha- mowały również podwyżki cen traktorów – One nie są duże, ale wynikają z tego, że wszystkie komponen- ty związane chociażby z kryzysem czy z wysoką ceną stali powodują to, że producenci podnoszą ceny maszyn – ocenia ekspert z Martin & Ja- cob. Podwyżki cen wynikają również z coraz surow- szych norm emisji spalin oraz dostosowania cią- gników do potrzeb śro- dowiskowych. Oznacza to konieczność wpro- wadzenia zmian tech- nologicznych, np. opracowania nowych silników, a to z kolei winduje ceny. Nie po- winno to jednak zahamować sprzedaży. Według eksperta popyt na ciągniki rol- nicze rośnie, bo powiększają się w Polsce gospodarstwa rolne. To z kolei wymusza powiększanie parku maszynowego. Ta- kie wnioski można wyciągnąć np. z cząst- kowych jeszcze wyników Powszechnego Spisu Rolnego. Podwyżki cen wynikają również z coraz surowszych norm emisji spalin oraz dostosowania ciągni- ków do potrzeb środowiskowych. Oznacza to konieczność wprowa- dzenia zmian technologicznych, np. opracowania nowych silników, a to z kolei winduje ceny. AgroNews .com.pl 35.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwNTg=