Gazeta Interaktywna AgroNews Nr 40
TECHNIKA ROLNICZA NUMER 40 30. AgroNews .com.pl New Holland liderem sprzedaży 2021 roku Kolejny rok z rzędu marka, która sprzedała najwię- cej ciągników rolniczych w Polsce to New Holland . Od początku roku firma odnotowała wynik na po- ziomie 2521 sztuk. Była jedyną marką, która prze- biła poziom 2 tysięcy sztuk. Pozwoliło to uzyskać firmie blisko 18% udział w rynku i poprawę sprze- daży rok do roku na poziomie 702 sztuk (+ 39%). Również w grudniu pozycja New Holland była nie- zachwiana i z liczbą 244 sztuk firma była liderem rynku. Relacja rejestracji maszyn przez rolników a na firmy również stawia markę New Holland na pierwszym miejscu w tej pierwszej kategorii. Rol- nicy zarejestrowali 2159 niebieskich maszyn, pod- czas gdy rejestracje na firmy to 362 sztuki. Kubota na drugim miejscu z historycz- nym wynikiem Drugie miejsce pod względem sprzedaży nowych ciągników rolniczych zajęła marka Kubota . Marka odnotowała 1673 rejestracje, co jest rekordowym wynikiem w historii jej obecności na polskim ryn- ku. Pozwoliło to uzyskać blisko 12% udział w ryn- ku. W odniesieniu do 2020 roku sprzedaż wzrosła 456 sztuk (+ 37%). Kubota w 2021 roku była wice- liderem w rejestracji traktorów bezpośrednio przez rolników (1147 sztuk) ale również ma najwięk- szą liczbę rejestracji przez firmy (526 sztuk). W grudniu jej sprzedaż wyniosła 220 sztuk i była drugą najwyższą na rynku. John Deere obronił trzecią pozycję Na trzecim miejscu – takim samym jak przed rokiem – znalazła się marka John Deere. Jej wynik to 1416 sztuk oraz 10% udział w ryn- ku. Firma poprawiła swoje wyniki w stosunku do ubiegłego roku o 224 sztuk, co stanowiło wzrost na poziomie blisko 18%. John Deere był czwartą marką w rejestracjach na rolników in- dywidualnych (903 sztuki) i drugim wyborem jeżeli chodzi o firmy (513 sztuk). Deutz-Fahr skoncentrowany na ma- szynach powyżej 50KM Czwarta marka pod względem całości sprzeda- ży to Deutz-Fahr . Została ona zarejestrowana 1371 razy, co pozwoliło uzyskać 9,36% udzia- łu w rynku. Podobnie jak konkurencja Deutz- -Fahr wyraźnie poprawił swoje wyniki w sto- sunku do 2020 roku, rejestrując 337 maszyn więcej niż przed rokiem (+34%). Prawdziwy potencjał marki widoczny jest jednak w segmencie maszyn powyżej 50KM,
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwNTg=