Maszyny budowlane, transport i maszyny rolnicze to trzy główne kategorie najnowszego serwisu Grupy OLX. To już piąta marka w portfolio grupy – obok OLX, Otomoto, Otodom i Fixly. Polscy sprzedawcy używanych maszyn ciężkich mają teraz dostęp do platformy, którą w marcu odwiedzi ponad milion użytkowników z całego świata.
– Specyfiką rynku maszyn ciężkich jest to, że klienci poszukują okazji nie tylko w swojej najbliższej okolicy, ale również daleko poza granicami kraju. Dlatego właśnie Grupa OLX, która jest obecna w ponad 40 krajach na świecie i specjalizuje się w łączeniu lokalnych rynków, zdecydowała się na rozwój takiego serwisu. Możemy zapewnić polskim sprzedawcom dostęp do globalnego rynku – mówi Mariusz Puzynowicz, przedstawiciel marki Tradus w Polsce.
Tradus – nowy serwis w Grupie OLX
Używane ciężarówki czy maszyny budowlane będą pojawiały się teraz nie tylko na OTOMOTO, ale również w serwisie dostępnym na całym świecie w 21 wersjach językowych. Kupujący mogą porównywać ceny sprzętu lub części przeglądając ponad 470 tysięcy ofert – głównie z Europy ale również z Rosji, USA czy Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Szacuje się, że rynek maszyn ciężkich wart jest 400 miliardów dolarów, a o jego ogromnym potencjale świadczą dwucyfrowe przyrosty rok do roku. Urbanizacja w krajach rozwijających się, inwestycje infrastrukturalne w Europie Środkowo-Wschodniej czy rozwój sieci transportowych łączących kontynenty tworzą ogromne zapotrzebowanie na sprzęt. Tylko część z rosnącego popytu zostanie zaspokojona przez zakup nowych urządzeń.
Wiele firm budowlanych czy transportowych decyduje się na szukanie okazji cenowych na rynku maszyn używanych. By dotrzeć do swoich potencjalnych klientów, sprzedawcy będą musieli precyzyjnie planować wydatki marketingowe.
Firmy z tej branży przeznaczają średnio od 2 do 4 procent na promocję swojej oferty i podobnie jak we wszystkich innych branżach błyskawicznie rośnie w tych wydatkach udział reklamy online.
– Dzięki temu, że sprzedawcy maszyn będą korzystać z wyspecjalizowanego serwisu będziemy mogli lepiej odpowiedzieć na ich potrzeby, przygotować korzystne oferty promocji i wzmocnić jej zasięg, liczony w setkach tysięcy potencjalnych klientów – dodaje Mariusz Puzynowicz.
Redakcja AgroNews, fot. Tradus