Polski rynek słodyczy ma potencjał. Polacy jedzą ich dużo mniej niż np. Niemcy

Największym segmentem polskiego rynku słodyczy są wyroby czekoladowe. W najbliższych latach należy spodziewać się systematycznych, ale stosunkowo niewielkich przyrostów wartości sprzedaży. Szacuje się, że do 2018 roku wartość rynku zwiększy się w sumie o 9% i zbliży się do poziomu 14 mld złotych. Drugim co do wielkości segmentem są słodkie i słone przekąski (19% rynku) w ich przypadku wartość sprzedaży pozostaje od kilku lat na podobnym poziomie, chociaż jej wolumen wzrasta.

 

\"rolnictwo,
 

W porównaniu do krajów Europy Zachodniej polski rynek słodyczy wciąż jest stosunkowo niewielki, ale posiada potencjał rozwoju. Branża ta jest odporna na wahania koniunkturalne, rozwijając się w stałym tempie około 3-5% rocznie. W samym 2012 roku jego wartość zwiększyła się o 16,6% w porównaniu z rokiem poprzednim. Polskie wyroby trafiają nie tylko do krajów Unii Europejskiej w szczególności Wielkiej Brytanii i Niemiec, ale także do takich państw jak Arabia Saudyjska czy Stany Zjednoczone. Sprzedaż na rynki zagraniczne jest główną siłą napędzającą produkcję słodyczy w Polsce, która w 2012 roku wyniosła już ponad 740 tys. ton.

Jemy dużo mniej słodyczy niż Niemcy


Liderem Rynku słodyczy jest Colian SA, a zaraz za nim plasują się takie firmy jak: Wedel, Wawel, Mondelez, Ferrero Polska. Spożycie słodyczy w Polsce waha się w granicach ok. 3kg/os. rocznie co oznacza, że jest ono trzykrotnie niższe niż w krajach takich jak Niemcy lub Szwajcaria czyli ok. 9-10 kg/os. Jak wynika z badań, 60% producentów i dystrybutorów słodyczy w Polsce sądzi, że w ciągu kolejnych lat popularność produktów light wzrośnie. Polski konsument coraz częściej będzie wybierał tzw. „zdrowe słodycze” oraz produkty premium. Coraz więcej światowych i polskich firm dostrzega znaczenie alternatywnych kanałów dystrybucji. Oczywiście supermarkety, hipermarkety i dyskonty będą stanowiły główne kanały jednak rosnące grono coraz bardziej wymagających konsumentów będzie poszukiwać słodyczy w miejscach ze zdrową żywnością lub wyspecjalizowanych sklepach.

Na podbój Afryki


Producenci wyrobów czekoladowych stanowią ważną grupę dla polskiej gospodarki. Coraz więcej naszych producentów stara się podbijać także rynki krajów afrykańskich. Światowa popularność słodyczy z Polski wynika przede wszystkim z ich wysokiej jakości oraz bogatych walorów smakowych. Polacy nie spoczywają jednak na laurach i wciąż poszukują nowych rynków zbytu, biorą udział w targach i spotkaniach z konsumentami i potencjalnymi partnerami handlowymi.

Wzrost eksportu polskiej żywności

Eksperci oraz prezesi firm podkreślają, że unikalnym zjawiskiem, jakie miało miejsce w ostatnich latach w całej branży spożywczej w Polsce, był niezwykle szybki wzrost eksportu. 10 lat temu, wchodząc do Unii Eropejskiej, eksport polskiego sektora spożywczego wynosił około 4-5 miliardów euro; obecnie zaś zbliża się on do 20 miliardów euro. W tym sukcesie swój duży udział ma również przemysł cukierniczy. Specjaliści zwracają uwagę, że to właśnie słodycze są na pierwszym miejscu produktów spożywczych wysoko przetworzonych.
Znaczenie i skala tego zjawiska są nie do przecenienia – przyczyniają się one nie tylko do wzrostu dochodów , ale też do podnoszenia standardów produktów, optymalizacji procesów produkcyjnych i popularyzacji polskich artykułów wśród zagranicznych kontrahentów. Wydaje się zatem, że to właśnie wzrost sprzedaży zagranicznej z nawiązką zamortyzował stagnację.

Już niebawem WorldFood Warsaw


Potencjał branży słodyczy w Polsce zostanie zaprezentowany podczas kolejnej już edycji targów WorldFood Warsaw w dniach 11-13 kwietnia 2017 r. Swój udział w wystawie zapowiedziało wielu polskich i zagranicznych producentów słodyczy, wyrobów czekoladowych i przekąsek.

„W dniach 11-13 kwietnia 2017 roku, podczas targów WorldFood Warsaw spotkają się przedstawiciele sieci handlowych, zagraniczni partnerzy oraz przedsiębiorcy, którzy będą mogli przeprowadzić szereg biznesowych rozmów. Nasza oferta z roku na rok jest coraz większa.” – przekonuje Agnieszka Szpaderska, manager targów. A jako że termin tej edycji targów jest wyjątkowy, bo jest to tydzień poprzedzający święta Wielkanocne, tym bardziej zapraszamy Wszystkich zainteresowanych  słodką ofertą.

Redakcja AgroNews, fot. WFW

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Video thumbnail
Gospodarstwo zrównoważone w praktyce
08:16
Video thumbnail
Informator Agronomiczny: Wszystko o nawożeniu wiosennym
22:34
Video thumbnail
Jak poprawić tolerancję roślin na stres oksydacyjny?
05:03
Video thumbnail
Działania prewencyjne Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w 2020 roku
05:28
Video thumbnail
Wyzwania na rynku mięsa
01:14:08
Video thumbnail
Owoce, hit eksportowy?
01:26:53
Video thumbnail
Informator Agronomiczny #5
59:34
Video thumbnail
Rolnictwo zrównoważone wpływa na ekonomikę gospodarstw
07:03
Video thumbnail
Nowości w odmianach kukurydzy od Syngenta
05:22
Video thumbnail
Informator Agronomiczny #4
01:00:26
Video thumbnail
Zbiór kukurydzy na kiszonkę 2020
04:11
Video thumbnail
Uroczyste wręczenie "Znaku Bezpieczeństwa KRUS"
04:59
Video thumbnail
Wirtualne Dni Kukurydzy PROCAM
56:30
Video thumbnail
Podsumowanie Konkursu dla dzieci: Dobrze się czuję, gdy o bezpieczeństwie rymuję!
03:14
Video thumbnail
Wirtualne Dni Warzyw PROCAM
01:00:03
Video thumbnail
Informator Agronomiczny #3
01:02:05
Video thumbnail
Rekordowe plony pszenicy ozimej - Rekord Polski 2020
07:29
Video thumbnail
Ślimaki w uprawie rzepaku - wrześniowy PROCAM Alert Extra
01:53
Video thumbnail
Informator Agronomiczny #2
44:53
Video thumbnail
Żniwa już za Wami? Pamiętajcie by dobrze zagospodarować słomę
05:00
Video thumbnail
PROCAM Cup - treningi 2020
02:12
Video thumbnail
Informator Agronomiczny #1
50:56
Video thumbnail
dr Aleksandra Hadzik, prezes KRUS apeluje o zachowanie bezpieczeństwa podczas żniw!
01:22
Video thumbnail
Jak rolnik powinien zabezpieczyć gospodarstwo by spać spokojnie?
03:23
Video thumbnail
Doglebowa czy nalistna? Ochrona herbicydowa rzepaku ozimego
14:54
Video thumbnail
KRUS zainaugurowała Strategię „Wizja Zero” w sektorze rolniczym w Polsce w 2020 r.
08:01
Video thumbnail
Ziemniaki pod najlepszą ochroną w PROCAM Alert
08:56
Video thumbnail
Ruszyła druga edycja konkursu filmowego dla młodzieży "Moja Wizja Zero"
02:04
Video thumbnail
Prof. Andrzej Kowalski przewodniczącym Kapituły Konkursu - Plebiscytu AgroWybór 2020
01:40
Video thumbnail
Zielony ład - szansa czy wyzwanie dla polskiego rolnictwa?
04:24
11,170FaniLubię
4,567ObserwującyObserwuj
3,359ObserwującyObserwuj
5,460SubskrybującySubskrybuj

Ciągnik rolniczy wart 300 tys. złotych odnaleziony!

Żarscy dzielnicowi odzyskali ciągnik rolniczy, który skradziono na terenie województwa dolnośląskiego. Wartość pojazdu to prawie 300 tysięcy złotych. Traktor wrócił do właściciela. Ciągnik ukryto w...

Obserwuj nas na INSTAGRAMIE