Spółdzielnie muszą podążać za potrzebami konsumentów

Spółdzielnie muszą być innowacyjne, zwiększać wartość produktów i podążać za tendencjami konsumenckimi, by móc konkurować na rynku – powiedział przewodniczący Cogeca.

 

\"rolnictwo,


Ze względu na coraz poważniejsze wyzwania i niskie stawki rynkowe w UE, przewodniczący Cogeca, Thomas Magnusson, na Biznes Forum Prezydencji Cogeca zwrócił uwagę na znaczenie innowacyjności w spółdzielniach, dodawanie wartości do produktów i podążanie za tendencjami konsumenckimi.

Przemawiając w czasie wydarzenia, pan Magnusson powiedział „Stawiamy czoła wielu wyzwaniom, od zmian klimatu poczynając, poprzez wahania na rynkach, coraz większe wymagania konsumentów, inwestycje w nowe produkty, aż po zwiększenie produkcji przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia zasobów, by zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na żywność”.

„By sprostać tym wyzwaniom, spółdzielnie tworzyć wartość dodaną produktów, co jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej, by spełnić oczekiwania konsumentów. Należy tworzyć nowe, innowacyjne produkty, odpowiadające krótko- i długoterminowym tendencjom konsumenckim, by trafić na rynek. Duże znaczenie ma także znalezienie nowych rynków zbytu dla naszych towarów wysokiej jakości” – dodał.

Bernard Guillard z warzywnej spółdzielni Agrial z Francji, Mikko Nikula z mięsnej spółdzielni HkScan z Finlandii, Giovanni Guarneri ze spółdzielni mleczarskiej Plac z Włoch oraz Didier Algoet ze spółdzielni owocowo-warzywnej BelOrta z Belgii również wzięli udział w wydarzeniu. Położyli nacisk na pozycjonowanie i wyróżnianie produktów na rynku, zwracając uwagę na przykład na innowacyjne opakowania, etykiety, budowanie świadomości marki, jakość i wysokie normy produkcji. Odpowiednie planowanie, idące ramię w ramię z analizą ryzyka rynkowego ma duże znaczenie. Przedstawiono jeden udany przykład, obejmujący stworzenie gotowych sałatek, które stały się tak popularne we Francji, że trafiły również do Hiszpanii i Zjednoczonego Królestwa.

Dyskusje te wpisują się w pracę Copa i Cogeca na rzecz rozwoju spółdzielczości. Tworzenie sieci kontaktów stanowi część tego procesu.

Redakcja AgroNews, fot.K. Szałaj

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here