Wielki sukces WorldFood Warsaw 2015!

14 kwietnia w Centrum EXPO XXI odbyła się ceremonia otwarcia II edycji targów WorldFood Warsaw 2015.

 

\"rolnictwo,

 

W inauguracji udział wzięli podsekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi Zofia Szalczyk, prezes Agencji Rynku Rolnego Radosław Szatkowski, wiceprezes Agencji Lucjan Zwolak, zastępca szefa Kancelarii Prezydenta RP Janusz Gołos, manager targów WorldFood Warsaw Agnieszka Szpaderska, przedstawiciel ITE Group Andrew Burman oraz liczni reprezentanci Ambasad, instytucji branżowych, mediów i wystawców.

\"rolnictwo,

Minister rolnictwa i rozwoju wsi Marek Sawicki podkreślił podczas debaty otwierającej, że Warszawa jest konkurencyjnym ośrodkiem wystawienniczym w stosunku do Poznania czy Kielc. Dodał również, że gratuluje organizatorom rosnącej liczby wystawców i zwiedzających z całego świata.

Manager targów Agnieszka Szpaderska, witając gości podkreśliła, że WorldFood Warsaw cieszą się z roku na rok coraz większą popularnością. „Sukces ubiegłorocznego debiutu to potwierdzenie, że Polska jest znaczącym partnerem biznesowym dla światowej branży rolno-spożywczej. W tym roku odnotowaliśmy 100% wzrost liczby wystawców, którzy przybywają do Warszawy z 28 krajów świata.” Jednocześnie Agnieszka Szpaderska podziękowała wszystkim partnerom tegorocznej edycji i życzyła wystawcom i zwiedzającym wielu owocnych rozmów biznesowych i skutecznych działań promocyjnych. „Życzę, aby te 3 kwietniowe dni upłynęły pod hasłem promocji, nowych kontaktów handlowych, degustacji oraz poznawania nowoczesnych technologii w przemyśle spożywczym.”

Podsekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi oficjalnie powitała wszystkich zagranicznych gości, wystawców i zwiedzających II edycję targów WorldFood Warsaw. „W zeszłym roku również uczestniczyłam w otwarciu targów i widzę ogromny postęp w tej ubiegłorocznej edycji. Bardzo się cieszę, że zwielokrotniła się ilość wystawców i zwiedzających. Rolnictwo to bardzo ważny sektor dla polskiej gospodarki, ze względu na konsumpcję i potencjał eksportowy. Posiadamy wiele symboli polskiego sektora rolno-spożywczego, między innymi mleko, warzywa czy owoce. Mam nadzieję, że zagraniczni goście targowi znajdą chwilę, aby zwiedzić Warszawę i poznać gościnność Polaków”.

Z kolei Radosław Szatkowski, prezes ARR i patron honorowy wystawy, poinformował, „że mimo rosyjskiego embarga eksport produktów rolno-spożywczych z Polski wyniósł rekordową wartość ponad 6,5 mld euro. Do tego wyniku przyczyniła się również Agencja Rynku Rolnego, która pomaga polskim przedsiębiorcom w uczestnictwie w zagranicznych targach i misjach handlowych”.

Prezes ARR zaprosił wszystkich zwiedzających na cykl debat pt. „Rynki dużych możliwości” współorganizowanych przez Agencję. W dyskusjach omówione zostaną możliwości wejścia na atrakcyjne rynki afrykańskie, azjatyckie czy amerykańskie.

Cała branża spożywcza spotyka się w Warszawie

W II edycji biznesowych targów WorldFood Warsaw udział wzięli producenci, importerzy i eksporterzy żywności i napojów oraz dodatków spożywczych. Wśród 190 wystawców z ponad 20 krajów świata były także firmy oferujące nowoczesne technologie oraz instytucje obsługujące sektor spożywczy.

\"rolnictwo,

Zakres tematyczny WorldFood Warsaw objął cieszące się dużą popularnością podwystawy Wine&Spirits Warsaw,  FoodTech Warsaw, Ingredients Warsaw.

\"rolnictwo,

Na wystawców i zwiedzających targi czekało wiele inspirujących rozmów, możliwość nawiązania nowych kontaktów biznesowych, a także liczne degustacje i promocje produktów. Ważną nowością drugiej edycji była strefa do rozmów z przedstawicielami sieci handlowych, m.in. Auchan, SPS Handel, TOPAZ, Organic Farma Zdrowia czy EkoWital.

Bogata część merytoryczna

Targi WorldFood Warsaw to również bogaty trzydniowy program merytoryczny obejmujący dyskusje, konferencje, prelekcje ekspertów. Wśród poruszanych tematów znalazły się: możliwości zagospodarowania nadwyżki w produkcji polskiej żywności, perspektywiczne rynki eksportowe (kraje azjatyckie, afrykańskie, Bliski Wschód, Ameryka Północna i Południowa), ranking najczęściej występujących ryzyk w sektorze spożywczy, a także analiza rynku żywności ekologicznej.

\"rolnictwo,

Ciekawym wydarzeniem towarzyszącym był salon promocyjny ciemnej herbaty Hunan Yiyang zorganizowany przez chińskich przedsiębiorców oraz spotkanie B2B z delegacją Azerbejdżanu, Indonezji, Mongolii oraz Bośni i Hercegowiny w ramach programu promocji Ministerstwa Gospodarki „Aktywizacja eksportu na wybranych rynkach”.

Złoty Medal 2015

14 kwietnia w ekskluzywnej restauracji Belvedere w Warszawie odbyła się uroczysta Gala wręczenia nagród w tegorocznej edycji konkursu Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw.

\"rolnictwo,

Celem konkursu jest promocja najlepszych produktów prezentowanych podczas targów. Profesjonalne jury oceniło wyroby w kilku kategoriach: gotowe produkty rolno-spożywcze, napoje, napoje alkoholowe, dodatki do żywności, technologia produkcji. Przy tworzeniu werdyktu pod uwagę brano kryteria składu produktów, surowców wykorzystywanych w procesie produkcji, posiadanych certyfikatów i atestów, opakowania i oznakowania, koncepcji marketingowej.

Wśród zdobywców Złotego Medalu znaleźli się:

  • firma Fresh Nuts GmBH za produkt BBQ Maize
  • frma Buckwheat flour za produkt STO Pudov
  • firma Scelta Mushrooms BV za produkt Snex
  • firma Carlsberg za Grimbergen
  • OSM w Kransnymstawie za chłodnik 500 g
  • Basilur Tea za herbatę Książka Vol.I (niebieska) w puszce 100g liściasta
  • PPHU Vitacorn Sp z o.o. za Trój-Pak (pakiet z trzema i olejami o pojemności 100 ml każdy – olej z pestek dyni, olej rzepakowy i olej z orzecha włoskiego)
  • Khortytsa- Otobus Sp z o.o. za wódkę Khorysta Platinum i Khorysta Ice
  • firma Intenson za młody jęczmień – trawę suszoną mieloną  (Hordeum vulgare L.)
  • PHUP "Jędrzejczak" Maciej Jędrzejczak za comber dojrzewający z jelenia

Debiut zagraniczny:

  • firma CRAMA Ratesti z Rumunii za wino Cabernet Sauvignon       

Debiut polski:

  • Wild Grass sp. z o.o. sp.k. za ChaiMate – naturalny napój gazowany z wysoką zawartością kofeiny

Wyróżnienia targowe

  • Semco SGNiP za olej z nasion wiesiołka
  • Jantar za serię produktów ekologicznych
  • Varenos pienelis  UAB za "Yummy" curd cheese covered in chocolate vanilla taste
  • Wody Mineralne Ostromecko Leszek Bokiej za wodę mineralną Ostromecko
  • New Products Group za Shake Daiquiri

Media branżowe:

  • Nowa Wieś Europejska

II edycja targów WorldFood Warsaw 2015 odbywała się pod honorowym patronatem ministra rolnictwa i rozwoju wsi Marka Sawickiego, prezesa Agencji Rynku Rolnego Radosława Szatkowskiego, prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Andrzeja Grossa oraz prezesa Krajowej Izby Gospodarczej Andrzeja Arendarskiego. Wystawa potrwa do 16 kwietnia.

Redakcja AgroNews, fot. PR World Food, Kamila Szałaj

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here