Gazeta Interaktywna AgroNews Nr 36

WYWIAD NUMER 30 EKONOMIA 6 AgroNews .com.pl 59. 22 kwietnia, w Międzynarodowy Dzień Ziemi, Bank BNP Paribas startuje z kolejnymi działa- niami na rzecz promowania odpowiedzialnych postaw oraz realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju (w 2015 r. wszystkie państwa człon- kowskie ONZ przyjęły Agendę 2030, zawierającą 17. Celów Zrównoważonego Rozwoju – Susta- inable Development Goals /SDGs/, które są dro- gowskazem do działań na rzecz naprawy świata). Dla banku ten dzień to także początek partner- stwa z firmą doradczą CSR Consulting, inicjato- rem ogólnopolskiego projektu – Kampania 17 Celów. Kampania ta mobilizuje polski biznes do działań na rzecz realizacji SDGs i wykorzystania szans biznesowych płynących z Agendy 2030. Prowadzona jest w szerokim partnerstwie firm i instytucji i jest przykładem, jak w praktyce może wyglądać międzysektorowa współpraca na rzecz Agendy. Więcej o kampanii na: www.kampania17celow.pl/kampania-17-celow - Dzień Ziemi przypada raz w roku, a powinien być obchodzony każdego dnia i przejawiać się w dbaniu o świat, w którym żyjemy, m.in . w zmianie zachowań na proekologiczne. Jeśli dziś nie zatrosz- czymy się o naszą planetę, przyszłość kolejnych pokoleń rysuje się w ciemnych barwach. Czują to pytani przez nas polscy konsumenci, którzy jedno- cześnie nie są świadomi tego, co sami mogą zrobić na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju. Ich od- powiedzi, świadczą o braku informacji i ogromnym pesymizmie. To wstrząsające więc warto uświado- mić sobie najważniejsze problemy oraz wyzwania i zacząć zmiany. Ważna w promowaniu odpowie- dzialnych postaw jest i będzie rola biznesu – mówi Dariusz Maciołek, dyrektor Zarządzający Pionu Marketingu, Komunikacji, Zaangażowania Spo- łecznego w Banku BNP Paribas. Z badania zrealizowanego przez Research Col- lective na początku marca 2021 r. wynika, że Po- lacy za najważniejsze wyzwania współczesnego świata spontanicznie uznają: zmiany klimatycz- ne (28 proc. respondentów), konieczność ochro- ny środowiska (28 proc.), trwającą pandemię (13 proc.), biedę i nierówności społeczne (9 proc.) oraz rasizm i brak tolerancji (9 proc.). Natomiast po zapoznaniu się z Celami Zrów- noważonego Rozwoju, badani za najpilniejsze uznali te dotyczące Zdrowia i jakości życia (Cel 3), Wzrostu gospodarczego i godnej pracy (Cel 8) oraz Działania w dziedzinie klimatu (Cel 13). Z dekla- racji wynika również, że największy wpływ jako konsumenci mamy na wskazane Cele 3 i 13, ale pojawiają się również w tym aspekcie dwa do- datkowe cele środowiskowe: Cel 15: Życie na lą- dzie i Cel 12: Odpowiedzialna konsumpcja i pro- dukcja .

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwNTg=