Gazeta Interaktywna AgroNews Nr 38

30. AgroNews .com.pl numer 25 numer 25 t PRODUKCJA ZWIERZĘCA NUMER 38 stwie. Czas pandemii pokazał jak dobrze ten model się sprawdził, jak bardzo zadziałała solidarność spółdzielcza. Mimo trudności w handlu, mleko było odbierane i przetwarza- nie, wynagrodzenie za mleko płacone i nie było problemów z ciągłością produkcji i do- staw. Myślę, że właśnie w okresie Covid sek- tor spółdzielczy zdał egzamin doskonale. Mamy dobrej jakości produkty i nadal jeste- śmy konkurencyjni cenowo. Mając silną po- zycję w gronie europejskich liderów produkcji i przetwórstwa mleka mamy też sprawdzo- nych i pewnych kontrahentów, z którymi współpracujemy od lat. Ponadto prowadzimy wieloletnie działania promocyjne i informacyjne, przykładem są Chiny i wieloletni projekt Trade Milk (finanso- wany z FPM) co pozwala nam budować silne relacje z konsumentem i odbiorcą. Ważnym elementem jest też dywersyfi- kowanie rynków zbytu. I choć dziś niemal 70 proc. naszego eksportu trafi na jednoli- ty rynek unijny, to ważnym aspektem polity- ki sprzedażowej sektora mleczarskiego jest pozyskiwanie nowych rynków zbytu. Nasze produkty trafiają do ponad 150 krajów na ca- łym świecie i coraz częściej sprzedajemy tam produkty finalne, nie tylko proszki. Od kilku lat widzimy, że liderem eksportu stają się pol- skie sery długodojrzewające, które znajdu- ją nabywców w wielu krajach. Nasze masło jest też coraz chętniej kupowane i oczywiście wszelkie proszki mleczne i serwatkowe. Siła naszej spółdzielczości mleczarskiej tkwi w tym, że mamy bardzo dobrze funkcjonują- ce gospodarstwa, które dostarczają surowiec bardzo wysokiej jakości. Nasze spółdzielnie są dziś jednymi z najnowocześniejszych w świecie, ale nadal dbamy o zachowanie tra- dycyjnych wyjątkowych smaków. Ta mieszan- ka tradycji i nowoczesności pozwala nam utrzymać silną pozycję i konkurencyjność, także cenową, pomimo stale rosnących kosz- tów produkcji. Dlatego z tak ogromną przyjemnością pra- cuję od ponad 20 lat dla polskiego sekto- ra mleczarskiego umacniając jego pozycję w kraju, ale też poza granicami.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwNTg=