Amerykański lider w produkcji tak zwanych roślinnych alternatyw dla tradycyjnych jaj konsumpcyjnych twierdzi, że pomimo presji inflacyjnej udało się obniżyć cenę słynnego produktu JUST Egg.
Chodzi o „roślinne jaja w płynie” sprzedawane w butelce klientom detalicznym, stworzone z bazowego składnika jakim jest białko fasoli mung. Przedstawiciele kalifornijskiej firmy JUST Egg informują, że w czasie gdy średnia cena jaj kurzych w sprzedaży detalicznej gwałtownie wzrosła, udało się obniżyć cenę flagowego płynnego produktu jajecznego na bazie roślin o 41,0 proc. osiągając poziom kosztów porównywalny z produkcją konkurencyjnych jaj kurzych „klasy premium”.
Firma JUST Egg zapowiada starania o dalsze obniżki cen
W Stanach Zjednoczonych jaja kurze są jednym z produktów najbardziej dotkniętych inflacją. Cena detaliczna jaj chłodzonych w lipcu 2022 roku była wyższa o 46,8 proc. w porównaniu do lipca roku 2021. Cena JUST Egg spadła do 3,99 USD za butelkę płynnego produktu roślinnego, co jest porównywalne z średnią ceną detaliczną podobnego produktu z jaj kurzych „klasy premium”. Firma JUST Egg zapowiada starania o dalsze obniżki cen swoich produktów pomimo inflacji.
Ambitne plany zakładają scenariusz, aby być tańszym od konwencjonalnych jaj kurzych, w miarę wzrostu skali produkcji i obniżania kosztów procesu produkcji (bardziej wydajna separacja białek, zysk ze sprzedaży produktów ubocznych). JUST Egg zauważa, że ich przewagą w strukturze kosztów nad konkurencyjnymi producentami jaj kurzych jest to, że w przypadku produkcji jaj konwencjonalnych dominują koszty paszy.
Źródło: KIPDiP