ARiMR w lutym chce wprowadzić aplikację na smartfony. Ma ona usprawnić proces obsługi wniosku i ułatwić komunikację między rolnikiem a Agencją.
ARiMR stawia na lepszą komunikację z rolnikiem
ARiMR mocno stawia na informatyzację. Już od dwóch lat polscy rolnicy składają wnioski o dopłaty przez internet za pośrednictwem aplikacji e-Wniosek. Również on-line rejestrują swoje zwierzęta. Teraz Agencja chce pójść dalej i usprawnić proces obsługi wniosku oraz przyspieszyć komunikację z rolnikiem. Dlatego już w lutym zamierza wprowadzić specjalną aplikację na smartfony.
– W tej chwili aplikacja jest w fazie testów na dwóch systemach operacyjnych – Androidzie i IOS-ie. Wszystko wskazuje na to, że już lutym będziemy mogli ją wprowadzić – mówi w rozmowie z nami Tomasz Nowakowski, prezes ARiMR.
Aplikacja ma służyć szybszej i sprawniejszej komunikacji rolnika z Agencją. Będzie można np. przesłać zdjęcia pól, co ograniczy kontrole na miejscu, a także zdjęcia dokumentów.
– Potrzebując od rolnika jednego dokumentu, nie będziemy już musieli wysyłać pisma pocztą i czekać na odpowiedź, tylko w ciągu kilku chwil poinformujemy go o tym, a on w odpowiedzi prześle nam potrzebne dane – wyjaśnia Nowakowski.
Szybka informacja
Prezes przyznaje, że aplikacja ma spełniać także funkcje informacyjne.
– Rolnik będzie mógł dosłownie w każdej chwili zobaczyć, co znajduje się w systemie ARiMR, na jakim etapie jest jego wniosek, czy ma coś do uzupełnienia, ile ma czasu na uzupełnienie dokumentów. Czasami zdarzają się takie sytuacje, w których trzeba szybko reagować. I temu ma służyć ta aplikacja – wyjaśnia prezes. I zapowiada, że aplikacja sukcesywnie będzie rozbudowywana.
Nowakowski przyznaje też , że chciałby w przyszłości wprowadzić elektroniczny obieg dokumentów.
– Docelowo chcemy odchodzić od papieru i przejść na komunikację mailową – mówi.
Co na to rolnicy?
Takie rozwiązanie będzie z pewnością dużym ułatwieniem dla rolników. O zdanie zapytaliśmy jednego z mieszkańców gm. Lisewo (woj. kuj.-pom.)
– Bardzo dobry pomysł! Wreszcie pod ręką będą miał wszystkie informacje odnośnie mojego wniosku i moich płatności. Bo biurokracja, która obecnie panuje w ARiMR jest zbyt duża. Jeszcze jakby wprowadzono wnioski elektroniczne do działań inwestycyjnych i o materiał siewny to by było dobrze – mówi nam pan Jan, rolnik spod Lisewa.
Kamila Szałaj