Agencja Rynku Rolnego w dniu 26 września 2012 r. podpisała umowy na realizację dwóch, 3-letnich kampanii promocyjno-informacyjnych pt.:
1. „Mam kota na punkcie mleka”, złożonej przez konsorcjum dwóch organizacji – Polska Izba Mleka i Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka;
Celem kampanii jest:
- poinformowanie dzieci, matek/opiekunów dzieci o właściwościach odżywczych i zdrowotnych mleka pitnego, jogurtów, serów podpuszczkowych, a następnie wzrost ich świadomości na ten temat;
- zwiększenie o 25% pozytywnego wizerunku mleka pitnego, jogurtów, serów podpuszczkowych wśród dzieci oraz matek/opiekunów dzieci;
- zwiększenie sprzedaży mleka pitnego, jogurtów, serów podpuszczkowych.
2. „QMP – wołowina zawsze dobra”, złożonej przez Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego.
Celem programu jest poinformowanie konsumentów, dystrybutorów (hurtowników, kupców detalicznych, właścicieli restauracji) o systemie QMP gwarantującym wysoką jakość, bezpieczeństwo oraz specyficzne cechy certyfikowanej wołowiny (np. kruchość, soczystość), skutkujące wzrostem świadomości grup docelowych na temat systemu QMP oraz benefiów wołowiny produkowanej w ramach tego systemu.
Łączny budżet ww. programów wynosi 4 063 tys. euro netto. Obie kampanie współfinansowanie są w 50% ze środków Unii Europejskiej, w 30% ze środków budżetu krajowego oraz w 20% ze środków krajowych funduszy promocji produktów rolno-spożywczych, tj. z Funduszu Promocji Mleka oraz z Funduszu Promocji Mięsa Wołowego.
Źródło: Agencja Rynku Rolnego
Redakcja AgroNews, fot. sxc.hu