CIECH Sarzyna, największy polski producent środków ochrony roślin, przedstawił swoje plany rozwojowe na rok 2018. Fundamentem rozwoju biznesu AGRO Grupy CIECH mają być intensywne działania badawczo-rozwojowe, rozbudowa oferty produktowej oraz postępująca ekspansja zagraniczna. CIECH Sarzyna będzie także nadal systematycznie rozwijać swoją sieć dystrybucji i sprzedaży oraz wzmacniać prowadzone działania promocyjne, w tym programy lojalnościowe dla punktów sprzedaży i gospodarstw.
Podsumownie zeszłego sezonu
Na specjalnej konferencji prasowej, zorganizowanej przy okazji spotkania dla dystrybutorów środków ochrony roślin, przedstawiciele Spółki podsumowali również najważniejsze wydarzenia ostatnich 12 miesięcy w biznesie AGRO Grupy CIECH. Wśród najważniejszych osiągnięć wymieniono m.in. wysoki, ponad 20-procentowy wzrost sprzedaży Spółki w sezonie 2017 (IV kw. 2016 + I, II i III kw. 2017), wypracowany na tle kurczącego się w ostatnich latach rynku środków ochrony roślin w Polsce.
Mariusz Grelewicz, prezes Zarządu CIECH Sarzyna
To efekt bardzo dobrej sprzedaży sztandarowych produktów w ofercie CIECH Sarzyna. Spółka umocniła się na pozycji lidera rynku herbicydów zbożowych, odnotowując w sezonie 2017 wzrost sprzedaży w tym obszarze o prawie 35-proc. Rewelacyjnie na tle rynku wypadła również sprzedaż glifosatu AGROSAR 360 SL, która – w porównaniu do sezonu 2016 – wzrosła o 90-proc., pozwalając zdobyć CIECH Sarzyna 43-proc. udziału na rynku glifosatów w Polsce (według niezależnych badań PSOR).
Nasze bardzo dobre wyniki to efekt konsekwentnie wdrażanej strategii rozwoju CIECH Sarzyna, w tym intensyfikacji działań badawczo-rozwojowych, rozbudowy naszej oferty produktowej, ekspansji na rynki zagraniczne oraz wzmocnienia obszarów sprzedaży i marketingu. Dzięki ciężkiej pracy oraz zaufaniu trzech pokoleń polskich rolników do wysokiej jakości naszych produktów, wypracowujemy bardzo dobre wyniki mimo coraz większej konkurencji na rynku – mówi Mariusz Grelewicz, Prezes Zarządu CIECH Sarzyna.
6 nowych produktów na ten sezon
W 2018 roku CIECH Sarzyna zamierza poszerzyć swoją ofertę dla rolnictwa o 6 nowych środków ochrony roślin. Na rynku zadebiutuje m.in. CHWASTOX Nowy Trio 390 SL – środek chwastobójczy w formie płynu do sporządzania roztworu wodnego, stosowany nalistnie, przeznaczony do zwalczania chwastów w zbożach. Portfolio Spółki poszerzy także wygodny w stosowaniu METISED 700 WG, zawierający wiodącą substancję aktywną w ochronie przed parchem jabłoni, tolerancyjny na niekorzystne warunki pogodowe (zmywanie przez deszcz czy zmiany temperatur).
W ofercie CIECH Sarzyna pojawi się również BELTONE 25 FS. Jest to środek ochrony roślin przeznaczony dla najważniejszych gatunków uprawnych zbóż ozimych i jarych, charakteryzujący się wysoką skutecznością wobec najważniejszych sprawców chorób wczesnej fazy rozwojowej zbóż. Z kolei zaprawę nasienną RANCOMA 15 ME cechuje innowacyjna forma użytkowa oraz gwarancja równomiernego i dokładnego pokrycia ziaren na niespotykanym wcześniej poziomie.
Ofertę Spółki na rok 2018 uzupełni także fungicyd AGROTALONIL 500 SC, działający na różne czynności życiowe grzybów oraz wyróżniający się szerokim spektrum zwalczanych chorób
i brakiem uodpornień. Z kolei insektycyd PENGAR 5 GB to środek do zwalczania ślimaków nagich w formie przynęty granulowanej.
Hitem będą nawozy dolistne
CIECH Sarzyna będzie kontynuować rozbudowę swojej oferty w kategorii specjalistycznych nawozów dolistnych. W 2017 roku Spółka wprowadziła do sprzedaży markę SARPLON® zawierającą niezbędne dla roślin makro- i mikroelementy wpływające korzystnie na wielkość i jakość plonu. W 2018 roku kategorię tę uzupełni produkt SARMIN maKSi, charakteryzujący się niespotykaną dotychczas na rynku zawartością krzemu rozpuszczalnego w wodzie oraz najwyższą zawartością potasu spośród nawozów zawierających krzem. Bardzo dobry wpływ produktu na poprawę ogólnej kondycji roślin poprzez synergistycznie oddziaływanie krzemu i potasu, potwierdziły doświadczenia polowe przeprowadzone przez IUNG w Puławach.
CIECH Sarzyna, największy polski producent środków ochrony roślin, który w ostatnich latach podwoił eksport swoich produktów AGRO, planuje kontynuować intensywną ekspansję zagraniczną. Program rozwoju portfolio Spółki na rynkach międzynarodowych zakłada rejestrację ponad 20 nowych własnych produktów w strefie Centralnej i Południowej (m.in. Niemcy, Czechy, Włochy, Hiszpania, Francja, Wielka Brytania czy Irlandia) w latach 2017-2021. Spółka realizuje również plan inwestycyjny dla uzyskania własnych zezwoleń dla substancji aktywnych, których liczba ma wzrosnąć z 2 w 2016 roku do 10 w roku 2020.
Globalny wzrost liczby ludności, ciągły wzrost zapotrzebowania na żywność, spadek powierzchni pól uprawnych w przeliczeniu na 1 mieszkańca oraz niekorzystne warunki klimatyczne skłaniają rolników do maksymalizacji plonu z 1 ha upraw. Chcemy wyjść im naprzeciw oferując już nie tylko sprawdzone środki ochrony roślin, ale także wysokiej klasy nawozy specjalistyczne w przystępnej cenie. Dziś nie ulega wątpliwości, że rozwój rynku środków ochrony roślin jest jedną z kluczowych odpowiedzi na wyzwania dla rolnictwa XXI wieku – podkreśla Mariusz Grelewicz, Prezes Zarządu CIECH Sarzyna.
dr inż. A.Artyszak, SGGW
W 2018 roku Spółka zamierza kontynuować intensywne działania z obszaru marketingu i wsparcia sprzedaży, w tym rozwijać swoje programy lojalnościowe: „Teraz Sarzyna”, dedykowany punktom sprzedaży środków ochrony roślin oraz „Twoja Sarzyna” dla gospodarstw rolnych.
Wśród licznych korzyści, które oferuje CIECH Sarzyna, warto wskazać na atrakcyjne bonusy i rabaty dla stałych klientów, możliwość udziału w spotkaniach i szkoleniach, czy możliwość skorzystania z nowoczesnych narzędzi usprawniających komunikację.
Oprac. i fot.: Marta Nowak-Woźnica
Redakcja AgroNews