Zarząd Warmińsko-Mazurskiej Izby Rolniczej apeluje do rolników z regionu o zgłaszanie przypadków błędnych i absurdalnych wyników aplikacji suszowej za lata 2023 i 2024. „Jeśli zauważyliście rażące zaniżenie strat lub wyniki znacznie odbiegające od szacunków komisji gminnej, Wasze zgłoszenia mogą pomóc w analizie problemu i poprawie działania systemu” – czytamy na FB profilu Izby.
Co zgłaszać?
Rolnicy proszeni są o przesłanie do biura Izby Rolniczej dokumentów, które:
– rażąco zaniżają oszacowane straty w uprawach,
– znacząco różnią się od danych przedstawionych przez komisję gminną.
Jakie dokumenty są potrzebne?
Aby zgłoszenie mogło zostać rozpatrzone, należy dostarczyć:
✅ Protokół lub kalkulację strat wygenerowaną przez aplikację suszową, zawierającą informacje o uprawach i szkodach.
✅ Dane o szkodach oszacowanych przez komisję gminną.
✅ Numery terytu działki lub kopię wniosku obszarowego za dany rok.
✅ Opis problemów i błędów występujących podczas korzystania z aplikacji.
Gdzie przesłać zgłoszenie?
Dokumenty można przesyłać:
📧 Mailowo: wmirol@wmirol.org.pl
📬 Pocztą: Warmińsko-Mazurska Izba Rolnicza, ul. Towarowa 1, 10-416 Olsztyn.
Dlaczego warto zgłaszać?
„Wasze zgłoszenia są niezwykle ważne, ponieważ pozwolą Komisji ds. Monitorowania Strat Spowodowanych Niekorzystnymi Warunkami Atmosferycznymi przeanalizować problem i podjąć działania naprawcze. Dzięki wspólnym staraniom możemy dążyć do usprawnienia procesu szacowania strat oraz do większej sprawiedliwości w rozliczeniach rolników dotkniętych suszą”- podkreśla Warmińsko-Mazurska Izba Rolnicza.
Nie zwlekaj – jeśli napotkałeś nieprawidłowości, zgłoś je i pomóż w walce o uczciwe rozliczenia strat!
AM/Redakcja AgroNews
A jak gmina niechciala utworzyć komisji suszowej też rolnicy mogo wysłać do weryfikacji protokół z aplikacji jak jest mocno zaniżone straty w uprawach?