20 listopada 2012 w warszawskiej siedzibie firmy Bayer odbył się BayLab – multimedialny salon popularnonaukowy, na którym C. Dumont, nowy Prezes Zarządu Bayer, zaprezentował kierunki rozwoju firmy w Polsce.
Warszawski BayLab to drugie tego typu miejsce w Europie (po Niemczech).
W BayLab można będzie obejrzeć animowane i trójwymiarowe filmy (np. o ludzkich i roślinnych tkankach), wziąć udział w grach i przyjrzeć się z bliska zjawiskom chemicznym, fizycznym i biologicznym. Dla uczniów szkół podstawowych organizowane będą warsztaty, a dla starszych gości – debaty popularno-naukowe i spotkania z pasjonatami z różnych dziedzin. BayLab mieści się w siedzibie firmy (al. Jerozolimskie 158), będzie publicznie dostępny wiosną 2013, zaś program wydarzeń znajdzie się wkrótce na www.baylab.bayer.com.pl. Wstęp dla wszystkich będzie bezpłatny, wymagana będzie jedynie wcześniejsza rejestracja.
Innowacyjność, odwaga myślenia, wychodzenie poza schematy – to wartości, które Bayer promuje w swoim otoczeniu. W tym celu powstał BayLab – multimedialny salon popularno-naukowy. To nowe w Warszawie miejsce spotkań z nauką.
– Chcemy, by młodzi ludzie uwierzyli tu, że mogą naprawdę wiele osiągnąć. Wiara we własne siły, podparta zainteresowaniami, jest ważna nie tylko dla nich, ale i dla budowania społeczeństwa obywatelskiego i gospodarki. Będziemy dzielić się wiedzą, by nasi goście poznawali najnowsze dokonania naukowe i ich zastosowanie w praktyce – mówi Christophe Dumont, który w lipcu 2012 objął stanowisko Prezesa Zarządu Bayer Sp. z o.o .
Każdego roku na projekty badawcze i rozwojowe Bayer przeznacza ok. 3 mld EUR. Firma zatrudnia 13 000 naukowców. Tylko w ubiegłym roku Bayer złożył 600 wniosków patentowych. Dziś firma wprowadza innowacyjne rozwiązania na wszystkich polach działalności – zgodnie z motto: ‘Science For A Better Life’. – Bayer jest jedyną firmą na świecie, która prowadzi równoczesne badania nad poprawą zdrowia ludzi, zwierząt i roślin. Charakteryzuje nas podejście holistyczne– mówi Christophe Dumont – Dostrzegamy ogromny potencjał w badaniach interdyscyplinarnych. Ich wyniki wykorzystujemy zarówno w lekach dla ludzi i preparatach dla zwierząt, jak również środkach ochrony upraw, plonów oraz nasion.
Dr Manfred Weiser – Dyrektor Bayer CropScience w Polsce i Krajach Nadbałtyckich zaprezentował innowacyjną stację rzepaku w Polsce.
Wdrażanie innowacyjnych rozwiązań to jeden z czterech filarów strategii Bayer CropScience. Plany inwestycyjne w latach 2011–2016 wynoszą 7 mld EUR, z czego 5 mld EUR zasili badania i rozwój w zakresie hodowli, nasiennictwa, chemicznej i biologicznej ochrony upraw. Aby zaspokoić rosnące globalne zapotrzebowanie na produkty rolne, firma zainwestuje 2 mld EUR w nowe zdolności produkcyjne, zwłaszcza w nasiennictwie.
Bayer CropScience inwestuje także w Polsce: w najbliższym czasie uruchomi stację hodowli odmian rzepaku. Stację zlokalizowano w okolicach Poznania, w pobliżu 13 000 poletek doświadczalnych. Bayer będzie testował nowe odmiany rzepaku pod kątem wysokości plonu oraz zimotrwałości – cech bardzo istotnych dla rolników w tej części Europy. Stacja hodowlana będzie pracować na potrzeby całej Europy Centralnej i Wschodniej.
Bayer CropScience, uczestnicząc we wszystkich ogniwach łańcucha wartości w rolnictwie – od nasion po półkę sklepową – wspiera rozwój rolnictwa zrównoważonego. Firma prowadzi działania z zakresu bezpieczeństwa produktu. W Polsce jest to kampania „Grunt to bezpieczeństwo”, która w 2013 roku będzie poświęcona problemowi nieoryginalnych produktów na polskim rynku środków ochrony roślin.
Redakcja AgroNews