O dwa herbicydy zwiększyło się portfolio CIECH Sarzyny – polskiego producenta środków ochrony roślin. W tym roku firma zaoferowała producentom zbóż Chwastox Complex 260 EW, a producentom rzepaku, ziemniaka i buraka cukrowego – Labrador Ekstra 50 EC. To dopiero początek nowości. W ciągu najbliższych czterech lat CIECH Sarzyna zamierza wprowadzić do swojej oferty prawie 50 nowych produktów – głównie herbicydów i fungicydów.
ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ POD ARTYKUŁEM
Na specjalnej konferencji prasowej w Nowej Sarzynie, przedstawiciele Spółki podsumowali najważniejsze wydarzenia ostatnich 12 miesięcy w obszarze AGRO i przedstawili plany na przyszłość. Wśród najważniejszych osiągnięć wymieniono m.in. podwojenie wartości eksportu, wprowadzenie na początku 2016 roku nowej linii produktowej w kategorii Dom & Ogród – ZIEMOVIT – obejmującej produkty do pielęgnacji działek, ogrodów czy roślin balkonowych, premiery nowych produktów dla rolników, znaczący rozwój sił sprzedaży oraz udane kampanie reklamowe sztandarowych marek największego polskiego producenta środków ochrony roślin – grupy produktów Chwastox oraz Agrosar.
Do 2021 roku największy polski producent środków ochrony roślin zamierza wprowadzić do swojej oferty w obszarze AGRO około 50 nowych produktów – głównie herbicydów i fungicydów. CIECH Sarzyna planuje również rozszerzenie swojego portfolio o nowe insektycydy i zaprawy. Już dziś asortyment Spółki obejmuje ponad 40 produktów AGRO, zaspokajających różne potrzeby rolników, ogrodników i działkowców.
CIECH Sarzyna, która w ostatnim czasie podwoiła eksport swoich produktów AGRO, planuje dalszą ekspansję zagraniczną. W najbliższym czasie Spółka zamierza skoncentrować swoje działania w tej sferze na wzbogaceniu obecnej oferty produktowej o nowe molekuły i innowacyjne rozwiązania, odpowiadające na wyzwania związane z ograniczeniami w stosowaniu środków ochrony roślin, narzucane przez Komisję Europejską.
Dołączamy do naszej oferty nowe technologie zastosowań środków ochrony roślin w obrębie głównych upraw, koncentrując się na problemach rolników, najbardziej istotnych pod względem ekonomicznym. Strategia ta jest odpowiedzią na prognozy i tendencje rynkowe oraz obecną, ciężką sytuację w popycie na środki ochrony roślin, jaką odnotowały wszystkie firmy o zasięgu europejskim i globalnym w sezonie 2016 – mówi Mariusz Grelewicz, Prezes CIECH Sarzyna.
Spółka prowadzi procesy rejestracyjno-rozwojowe, których zwieńczeniem będzie wprowadzenie nowych produktów na poszczególne rynki w latach 2021-2022. Tylko w 2016 roku CIECH Sarzyna zakończyła 30 procesów rejestracyjnych na rynkach zagranicznych, rozpoczynając jednocześnie 18 nowych procesów rejestracyjnych, dla których przewidywany termin wejścia na rynek to lata 2019-2020. Warto podkreślić, że w 2016 roku Spółka zarejestrowała swoje produkty na 8 rynkach: w Hiszpanii, UK, Holandii, Słowacji, Czechach, Macedonii, Słowenii i Iranie.
Przedstawiciele Spółki poinformowali również, że w 2017 roku planują wprowadzić na polski rynek dwie nowości w obszarze AGRO – Chwastox Complex 260 EW, selektywnie działający środek przeznaczony do zwalczania chwastów dwuliściennych w uprawach zbóż oraz na obszarach trawiastych (trawniki, boiska sportowe i pola golfowe) i Labrador Extra 50 EC – produkt do zwalczania chwastów jednoliściennych w uprawie rzepaku, ziemniaka i buraka cukrowego.
Największy polski producent środków ochrony roślin przedstawił również swoje plany dot. rozwoju marki ZIEMOVIT. W najbliższym czasie CIECH Sarzyna planuje wdrożenie 10 kolejnych produktów (m.in. środka grzybobójczego, podłoża do siewu i pikowania czy regeneratora do trawników), pozyskanie kolejnych partnerów handlowych i dalsze działania marketingowe – w tym współpracę z programem „Maja w Ogrodzie”, produkcję filmów poradnikowych z najpopularniejszym polskim bloggerem ogrodniczym – Ogrodnikiem Tomkiem oraz rozbudowę cieszącej się dużym zainteresowaniem aplikacji „Wirtualny ogród”.
Redakcja AgroNews, fot. Kamila Szałaj, CIECH Sarzyna