Transporty ukraińskiego zboża można i należy optymalizować. Laude Smart Intermodal proponuje ich konteneryzację, która skraca i usprawnia zarówno załadunek, jak i rozładunek towarów. W przypadku ładunków sypkich użycie kontenera o innowacyjnej konstrukcji, zaprojektowanej przez firmę Laude, zapewnia nawet o 29% większą ładowność niż naczepa samochodowa.
Kluczowe są szlaki kolejowe, szczególnie linia LHS biegnąca od granicy do Sławkowa, oraz zaplecze, jakie mogą zapewnić terminale kolejowe zlokalizowane na liniach kolejowych łączących Polskę z Ukrainą.
Trzeba przewieść 5–6 mln ton zbóż miesięcznie
W pierwszej dekadzie maja Ukraina wyeksportowała prawie 300 tys. ton zbóż, w tym 284 tys. ton kukurydzy, 8 tys. ton jęczmienia i 6 tys. ton pszenicy. Znaczna część trafiła do odbiorców przez Polskę. Według danych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, na trzech największych kolejowych przejściach granicznych dzienne odprawianych było od 80 do 150 wagonów. To ciągle jednak tylko kropla w morzu eksportowych potrzeb Ukrainy, szacowanych na 5–6 mln ton zbóż miesięcznie.
Od samego początku w organizację przewozów zboża z Ukrainy drogą kolejową zaangażowała się spółka Laude Smart Intermodal, która działa na tym rynku od lat.
– Stoimy przed niecodziennym wyzwaniem logistycznym – zbudowania w bardzo krótkim czasie nowych, alternatywnych tras przewozu dla towarów z Ukrainy. Musimy poradzić sobie nie tylko z barierami technicznymi, jak różnica w rozstawie torów, nieprzygotowanie infrastruktury kolejowej do takiego zwiększenia ruchu oraz brak wagonów do przewozu ziarna, ale także z procedurami granicznymi – podkreśla Marcin Witczak, prezes zarządu Laude Smart Intermodal.
Laude w porównaniu z innymi przewoźnikami i tak jest w komfortowej sytuacji, dzięki temu, że dysponuje własnym najnowocześniejszym terminalem przeładunkowym zlokalizowanym na linii LHS, przy szerokim torze w Zamościu. Dodatkowo operator rozwija system przewozów kontenerowych, który znacznie skraca czas niezbędny do załadunku i rozładunku wagonów.
Źródło i fot.: Forhang – Silesia Strategie Komunikacyjne
Hahaha , Laude i szybkość tsaaa po 48h za stalą trzeba było czekać . A załadunku po kilka godzin. Jak tak ma wyglądać ta obsługa to niech sobie darują .