Olbrzymia skala wyzwań przy eksporcie ukraińskiego zboża

Transporty ukraińskiego zboża można i należy optymalizować. Laude Smart Intermodal proponuje ich konteneryzację, która skraca i usprawnia zarówno załadunek, jak i rozładunek towarów. W przypadku ładunków sypkich użycie kontenera o innowacyjnej konstrukcji, zaprojektowanej przez firmę Laude, zapewnia nawet o 29% większą ładowność niż naczepa samochodowa.
Olbrzymia skala wyzwań przy eksporcie ukraińskiego zboża
Olbrzymia skala wyzwań przy eksporcie ukraińskiego zboża

 

Kluczowe są szlaki kolejowe, szczególnie linia LHS biegnąca od granicy do Sławkowa, oraz zaplecze, jakie mogą zapewnić terminale kolejowe zlokalizowane na liniach kolejowych łączących Polskę z Ukrainą.

Trzeba przewieść 5–6 mln ton zbóż miesięcznie

W pierwszej dekadzie maja Ukraina wyeksportowała prawie 300 tys. ton zbóż, w tym 284 tys. ton kukurydzy, 8 tys. ton jęczmienia i 6 tys. ton pszenicy. Znaczna część trafiła do odbiorców przez Polskę. Według danych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, na trzech największych kolejowych przejściach granicznych dzienne odprawianych było od 80 do 150 wagonów. To ciągle jednak tylko kropla w morzu eksportowych potrzeb Ukrainy, szacowanych na 5–6 mln ton zbóż miesięcznie.
Od samego początku w organizację przewozów zboża z Ukrainy drogą kolejową zaangażowała się spółka Laude Smart Intermodal, która działa na tym rynku od lat.
– Stoimy przed niecodziennym wyzwaniem logistycznym – zbudowania w bardzo krótkim czasie nowych, alternatywnych tras przewozu dla towarów z Ukrainy. Musimy poradzić sobie nie tylko z barierami technicznymi, jak różnica w rozstawie torów, nieprzygotowanie infrastruktury kolejowej do takiego zwiększenia ruchu oraz brak wagonów do przewozu ziarna, ale także z procedurami granicznymi – podkreśla Marcin Witczak, prezes zarządu Laude Smart Intermodal.
Laude w porównaniu z innymi przewoźnikami i tak jest w komfortowej sytuacji, dzięki temu, że dysponuje własnym najnowocześniejszym terminalem przeładunkowym zlokalizowanym na linii LHS, przy szerokim torze w Zamościu. Dodatkowo operator rozwija system przewozów kontenerowych, który znacznie skraca czas niezbędny do załadunku i rozładunku wagonów.
Źródło i fot.: Forhang – Silesia Strategie Komunikacyjne
Agata Molenda
Agata Molendahttps://agronews.com.pl
Redaktor portalu agronews.com.pl. Email: a.molenda@agronews.com.pl

Zostaw komentarz

  1. Hahaha , Laude i szybkość tsaaa po 48h za stalą trzeba było czekać . A załadunku po kilka godzin. Jak tak ma wyglądać ta obsługa to niech sobie darują .

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Uwaga! Pierwsze ognisko choroby niebieskiego języka w Polsce

Powiatowy Lekarz Weterynarii w Wołowie informuje, że w dniu 19 listopada 2024 r. na podstawie wyników badań otrzymanych z Państwowego Instytutu Weterynarii w Puławach, stwierdzono wystąpienie...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
8,520SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics