Polacy dali się przekonać do mleka. Jego spożycie znów wzrosło

Po chwilowym spadku spożycia mleka w 2014 r., Polacy znów przekonali się, że warto pić i jeść produkty mleczne. Aktualnie bilansowe spożycie nabiału na jednego mieszkańca to 219 litrów/osobę.

\"\"

Projekt „Mamy kota na punkcie mleka” realizowany jest w szkołach podstawowych w całej Polsce, także w Otrębusach (woj. mazowieckie), gdzie wykonano to zdjęcie.

 

Z badań przeprowadzonych przez GUS i IERiGŻ-PIB wynika, że w latach 2015-2016 spożycie artykułów mleczarskich notuje wzrost, w 2016 r. np. o 4,5 proc. Prognozy na ten rok też są optymistyczne. Wskazują kolejny wzrost, co prawda nie tak duży, bo o ok. 1 proc., ale zawsze.

– Te optymistyczne informacje na temat wzrostu spożycia mleka to sygnał, że zaczynamy coraz bardzie dbać o nasze zdrowie, doceniając walory mleka – mówi Agnieszka Maliszewska dyrektor Polskiej Izby Mleka. – Nasza organizacja od lat zajmuje się promocją spożycia mleka i dziś dostrzegamy efekty naszej pracy. Polskie produkty mleczarskie cechuje wyjątkowa jakość i doskonały smak, dlatego kupujmy polskie produkty mleczarskie.

Kochamy sery i jogurty

Gusty Polaków, jeśli chodzi o picie mleka i jedzenie jego przetworów zmieniają się z każdym rokiem. Z badań wynika, że co prawda piliśmy mniej mleka w czystej postaci, ale więcej za to jedliśmy jego przetworów. W 2015 r. np. zwiększyła się konsumpcja serów dojrzewających i topionych, deserów mlecznych i smakowych serków twarogowych. Niezmiennie dużym zainteresowaniem konsumentów cieszą się jogurty. Ich spożycie w 2016 r. wzrosło znacząco, bo aż o 5,9 proc.

„Mamy kota na punkcie mleka”

Na to, że ostatnio chętniej sięgamy po artykuły mleczarskie, wpływ ma nie tylko to, że są one stosunkowo tanie, a ich ceny też drastycznie się nie zmieniają w porównaniu z innymi produktami, np. mięsem. Duże znaczenie mają kampanie, skierowane do społeczeństwa. Ich celem jest uświadamianie ludzi i promowanie wśród nich zdrowych nawyków żywieniowych.

Takie programy realizuje też Polska Izba Mleka. Jednym z nich jest projekt „Mamy kota na punkcie mleka” prowadzony przez PIM we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Skierowany jest do uczniów klas I-III szkół podstawowych. Jego głównym celem jest wzmacnianie pozytywnego wizerunku mleka i produktów mlecznych pochodzących z Polski. Zyskują na tym nie tylko młodzi ludzie, ale całe rodziny. Dzieci dzięki ciekawej formie nauki przez zabawę dowiadują się jak ważna jest zdrowa, zbilansowana dieta i przekazują to dalej, swoim najbliższym.

Polska Izba Mleka z powodzeniem prowadzi jeszcze inne kampanie, m.in. Dzieciaki Mleczaki, cykl konferencji: Fakty i Mity o Mleku oraz Dziecięce Mleczne Pikniki. Skierowane są zarówno do najmłodszych, już tych w wieku przedszkolnym, jak i do starszych osób. Najważniejsze, by społeczeństwo było świadome, że warto jeść zdrowo, bo to zaprocentuje w przyszłości.

Redakcja AgroNews, fot. Kamila Szałaj

Advertisement

Advertisement

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Unia Europejska wprowadza warunki wypłaty funduszy

Unia Europejska wprowadza nowe mechanizmy finansowania, które wymagają od państw członkowskich realizacji określonych celów. Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen zapowiedziała, że każda...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
11,402SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics