Rozpoczął się polski sezon na paprykę z Południa Mazowsza. Polscy producenci z tego regionu wyprodukowali odpowiednią ilość tego warzywa dla każdego polskiego konsumenta. Niepokój rolników – producentów papryki budzą jednak praktyki niektórych sieci handlowych. Nawet te uważane za polskie sieci sklepów w trakcie krótkiego sezonu ciągle oferują konsumentowi paprykę i inne warzywa z zagranicy.
Polscy producenci przygotowują swoją produkcję papryki od lutego każdego roku, tak aby w miesiącach letnich móc zaoferować polskiemu konsumentowi to smaczne i zdrowe warzywo uprawiane w gruncie.
„Polscy rolnicy mówią stanowczo ‘NIE’ przypadkom, w których utrudniany jest dostęp polskiego konsumenta do dobrej jakości, krajowego produktu. Nie będziemy stać bezczynnie i patrzeć na proces niszczenia produkcji warzyw ciepłolubnych w Polsce, który następuje poprzez nieprzemyślany i niekontrolowany proceder oferowania produktu z zagranicy w trakcie trwania sezonu w kraju! Musimy wszyscy wspólnie – rolnicy, konsumenci i sieci handlowe – zadbać o polską produkcję warzyw, gdyż tylko ona gwarantuje nam bezpieczeństwo żywnościowe.” – apelują krajowi producenci warzyw.
Specjalna infolinia dla konsumentów
W związku z powyższym rolnicy z Południa Mazowsza uruchomili specjalną infolinię pod numerem 516 124 929 i kierują prośbę do konsumentów o przesyłanie wszelkiego rodzaju informacji dotyczących kraju pochodzenia papryki w sieciach handlowych lub o przesyłanie zdjęć za pośrednictwem komunikatorów internetowych (Messenger, WhatsApp).
„Obiecujemy, że nie pozostawimy żadnego zgłoszenia bez reakcji i zadbamy o polskiego konsumenta i polskiego producenta. Chwilowa obniżka cen produktu oferowanego konsumentowi nie oznacza, że ktoś o niego dba. W długofalowym efekcie doprowadzi do zniszczenia polskiego rolnictwa, a wtedy konsument będzie zmuszony zapłacić za dany produkt dużo, dużo więcej.” – podsumowują rolnicy.
Źródło: Zrzeszenie Producentów Papryki RP