Spółka CIECH Sarzyna, największy polski producent środków ochrony roślin, pomimo trudnego otoczenia rynkowego, utrzymuje udziały w rynku pod względem powierzchni stosowania herbicydów kukurydzianych, zbożowych i rzepakowych – wynika z danych zebranych przez firmę badawczą Kynetec w ramach corocznych badań rynku. Dane te odzwierciedlają strategię budowania przewagi w kluczowych segmentach w oparciu o nowości produktowe i dbałości o komplementarność oferty dla rolników poprzez oferowanie programów kompleksowej ochrony roślin, a nie jedynie pojedynczych produktów.
CIECH Sarzyna chce oferować klientom pełny program ochrony roślin
CIECH Sarzyna realizuje obecnie największy w historii firmy plan inwestycji w nowe produkty. Spółka chce opierać swój rozwój na oferowaniu klientom pełnych programów ochrony roślin.
Według danych zgromadzonych przez Kynetec — światowego dostawcę wyników badań rynku zdrowia zwierząt i rolnictwa — CIECH Sarzyna w 2023 r. jest liderem na polskim rynku pod względem powierzchni stosowania w segmencie herbicydów przeznaczonych dla kukurydzy. Dynamiczny wzrost udziałów rynkowych wynika z rosnącego zaufania rolników, które jest poparte praktyką rolniczą potwierdzającą wysoką skuteczność ochrony upraw. Największą popularność zyskały produkty: Tezosar Extra Box, Nikosar 060 OD oraz Tezosar 500SC.
– Jesteśmy usatysfakcjonowani z osiągnięcia wiodącej pozycji rynkowej w segmencie herbicydów stosowanych w kukurydzy, a nasze działania przynoszą pozytywne efekty. Dzięki obecnemu portfolio jesteśmy liderem tego segmentu, a jedocześnie przygotowujemy nasze rozwiązania na nadchodzące zmiany legislacyjne, które pozwolą produktom CIECH Sarzyna odnieść sukces na rosnącym rynku upraw – wskazuje Ewelina Konopka, Product Manager w CIECH Sarzyna.
Dane Kynetec pokazują również, że CIECH Sarzyna konsekwentnie utrzymuje wysoki poziom udziałów w obszarze herbicydów zbożowych — Chwastox Turbo 340 SL, Chwastox Extra 300 SL, Chwastox Nowy Trio 390 SL — notując niewielki, jednak zauważalny wzrost pod względem powierzchni stosowania.
Decyzja o aktywnym wejściu w rynek fungicydów pozwoliła na wzrost udziału rynkowego w uprawie rzepaku – zarówno pod względem powierzchni, jak i wartości sprzedaży.
– Warunki rynkowe stanowią dla naszego biznesu Agro wyzwanie, jednak wyniki osiągane przez nasze rozwiązania pokazują, że konsekwencja w realizacji największego w historii CIECH Sarzyna planu inwestycji w innowacyjne produkty, wchodzenie w nowe segmenty rynku, przy jednoczesnym dbaniu o utrzymanie pozycji w strategicznie ważnych segmentach, przynosi efekty – mówi Wojciech Babski, Prezes Zarządu CIECH Sarzyna i szef biznesu Agro w Grupie CIECH.
Halvetic – herbicyd dostępny jest już na kilkunastu europejskich rynkach
Przykładem inwestycji w segmencie Agro CIECH jest innowacyjny i stworzony zgodnie z zasadami zrównoważonego rolnictwa środek ochrony roślin Halvetic. Opracowany na bazie opatentowanej, przełomowej receptury oraz produkowany przez CIECH Sarzyna herbicyd dostępny jest już na kilkunastu europejskich rynkach, w tym m.in. we Włoszech, w Słowacji, Grecji czy Hiszpanii.
Przedsiębiorstwa z branży Agro na całym świecie nadal znajdują się pod znaczną presją osłabienia popytu. Herbicydy stanowią około 45 proc. globalnej sprzedaży środków ochrony roślin, a według szacunków i obserwowanych trendów perspektywy dla dalszego rozwoju europejskiego rynku środków ochrony roślin, a szczególnie w zakresie środków generycznych, które produkuje Grupa CIECH, są pozytywne. Strategia rozwoju Grupy CIECH w zakresie środków ochrony roślin obejmuje intensywne działania badawczo-rozwojowe, rozbudowę oferty produktowej oraz postępującą ekspansję zagraniczną.
Źródło i fot.: CIECH Sarzyna