Ruszyła kampania „MAM KOTA NA PUNKCIE MLEKA”

Jest to druga kampania dotycząca promocji mleka i produktów mlecznych realizowana w ramach mechanizmu WPR „Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”, administrowanego przez Agencję Rynku Rolnego. Pierwszą była kampania „Stawiam na mleko i produkty mleczne”, której organizatorem był Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich – Związek Rewizyjny.

„Mam kota na punkcie mleka” to 3-letnia kampania promocyjno-informacyjna realizowana na rynku polskim przez konsorcjum dwóch organizacji – Polską Izbę Mleka i Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka.
Kampania skierowana jest do dwóch grup docelowych: dzieci w wieku 8-13 lat oraz rodziców/opiekunów dzieci.

Czytaj: Ceny mleka szybują w górę!

Program poprzez wszystkie swoje działania ma uświadomić młodym konsumentom oraz rodzicom korzyści płynące z picia mleka i spożywania jego przetworów, ale przede wszystkim krzewić ideę,  że picie mleka jest modne i  ma  to pozytywny wpływ na jakość życia – zarówno w aspekcie rozwojowym jak  i  zdrowotnym.

Celem kampanii jest:

  • poinformowanie dzieci, matek/opiekunów dzieci o właściwościach odżywczych i zdrowotnych mleka pitnego, jogurtów, serów podpuszczkowych, a następnie wzrost ich świadomości na ten temat;
  • zwiększenie o 25% pozytywnego wizerunku mleka pitnego, jogurtów, serów podpuszczkowych wśród dzieci oraz matek/opiekunów dzieci;
  • zwiększenie sprzedaży mleka pitnego, jogurtów i serów podpuszczkowych.
  • Całkowity budżet  kampanii  zaakceptowany przez KE wynosi 2 414 424,00 Euro netto.
  • Na kampanię zostało udzielone również  wsparcie ze środków Funduszu Promocji Mleka w wysokości 4 614 588,00 PLN.

Kampanię inaugurowała konferencja prasowa, podczas której  przedstawiono wartości mleka i przetworów mlecznych, zasady zbilansowanego żywienia, a także obecność wybranych składników mineralnych w diecie dzieci i młodzieży, strukturę i dynamikę spożycia mleka i przetworów mlecznych w Polsce na tle Unii Europejskiej.

Czytaj: Nowy składnik żywności dopuszczony do obrotu

Wśród ekspertów znaleźli się: p. prof. zw. dr hab. n. med. Janina Danuta Piotrowska-Jastrzębska – kierownik Kliniki Pediatrii i Zaburzeń Rozwoju Dzieci i Młodzieży Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, p. prof. zw. dr hab. med. Wojciech Cichy, Prezes Fundacji „Mleko dla szkół. Mleko dla zdrowia”, kierownik I Katedry Pediatrii i Kliniki Gastroenterologii Dziecięcej i Chorób Metabolicznych Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, znana dietetyk p. Agata Ziemnicka i p. Jerzy Głuszyński – socjolog.

Czytaj: Protest w obronie mleka!

Źródło: Agencja Rynku Rolnego,
Redakcja AgroNews, fot. sxc.hu
 

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

200 tys. zł na rozpoczęcie lub rozwój gospodarstwa. Dowiedz się, jak składać wnioski?

Młodzi rolnicy będą mogli ubiegać się o premię w wysokości 200 tys. zł na rozpoczęcie lub rozwój działalności rolniczej w ramach Planu Strategicznego dla...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
11,402SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics