Ruszyła kampania „MAM KOTA NA PUNKCIE MLEKA”

Jest to druga kampania dotycząca promocji mleka i produktów mlecznych realizowana w ramach mechanizmu WPR „Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”, administrowanego przez Agencję Rynku Rolnego. Pierwszą była kampania „Stawiam na mleko i produkty mleczne”, której organizatorem był Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich – Związek Rewizyjny.

„Mam kota na punkcie mleka” to 3-letnia kampania promocyjno-informacyjna realizowana na rynku polskim przez konsorcjum dwóch organizacji – Polską Izbę Mleka i Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka.
Kampania skierowana jest do dwóch grup docelowych: dzieci w wieku 8-13 lat oraz rodziców/opiekunów dzieci.

Czytaj: Ceny mleka szybują w górę!

Program poprzez wszystkie swoje działania ma uświadomić młodym konsumentom oraz rodzicom korzyści płynące z picia mleka i spożywania jego przetworów, ale przede wszystkim krzewić ideę,  że picie mleka jest modne i  ma  to pozytywny wpływ na jakość życia – zarówno w aspekcie rozwojowym jak  i  zdrowotnym.

Celem kampanii jest:

  • poinformowanie dzieci, matek/opiekunów dzieci o właściwościach odżywczych i zdrowotnych mleka pitnego, jogurtów, serów podpuszczkowych, a następnie wzrost ich świadomości na ten temat;
  • zwiększenie o 25% pozytywnego wizerunku mleka pitnego, jogurtów, serów podpuszczkowych wśród dzieci oraz matek/opiekunów dzieci;
  • zwiększenie sprzedaży mleka pitnego, jogurtów i serów podpuszczkowych.
  • Całkowity budżet  kampanii  zaakceptowany przez KE wynosi 2 414 424,00 Euro netto.
  • Na kampanię zostało udzielone również  wsparcie ze środków Funduszu Promocji Mleka w wysokości 4 614 588,00 PLN.

Kampanię inaugurowała konferencja prasowa, podczas której  przedstawiono wartości mleka i przetworów mlecznych, zasady zbilansowanego żywienia, a także obecność wybranych składników mineralnych w diecie dzieci i młodzieży, strukturę i dynamikę spożycia mleka i przetworów mlecznych w Polsce na tle Unii Europejskiej.

Czytaj: Nowy składnik żywności dopuszczony do obrotu

Wśród ekspertów znaleźli się: p. prof. zw. dr hab. n. med. Janina Danuta Piotrowska-Jastrzębska – kierownik Kliniki Pediatrii i Zaburzeń Rozwoju Dzieci i Młodzieży Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, p. prof. zw. dr hab. med. Wojciech Cichy, Prezes Fundacji „Mleko dla szkół. Mleko dla zdrowia”, kierownik I Katedry Pediatrii i Kliniki Gastroenterologii Dziecięcej i Chorób Metabolicznych Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, znana dietetyk p. Agata Ziemnicka i p. Jerzy Głuszyński – socjolog.

Czytaj: Protest w obronie mleka!

Źródło: Agencja Rynku Rolnego,
Redakcja AgroNews, fot. sxc.hu
 

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Choroba niebieskiego języka. Jak dochodzi do zakażenia?

Zgodnie z prawodawstwem UE, choroba niebieskiego języka (ang.: Bluetongue, BT, BTV) należy do kategorii chorób C+D+E, co oznacza, że nie jest objęta obowiązkiem zwalczania. Wrażliwe na...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
8,520SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics