W poszukiwaniu porozumienia w sprawie stawek wynagrodzeń urzędowych lekarzy weterynarii odbyły się rozmowy przedstawicieli Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Głównego Inspektoratu Weterynarii. W spotkaniu wzięły udział również Krajowa Rada Lekarsko-Weterynaryjna, Ogólnopolski Związek Zawodowy Pracowników Inspekcji Weterynaryjnej, Rada Sekcji Krajowej NSZZ Solidarność Pracowników Weterynarii oraz Stowarzyszenie Urzędowych Lekarzy Weterynarii.
Spotkanie miało na celu wypracowanie wspólnych rozwiązań dotyczących nowego systemu wynagradzania osób wyznaczonych przez powiatowego lekarza weterynarii, za wykonywanie czynności urzędowych.
Strona społeczna przedstawiła argumenty i uwagi do projektu ustawy o zmianie ustawy o Inspekcji Weterynaryjnej oraz niektórych innych ustaw przekazanego do uzgodnień i konsultacji publicznych oraz do materiału informacyjnego nt. projektu rozporządzenia dotyczącego zasad wynagradzania za wykonywanie czynności urzędowych osób wyznaczonych przez powiatowego lekarza weterynarii.
Strona rządowa przedstawiła, jako uzasadnienie wprowadzanych zmian, argumenty niezależnych instytucji oceniających system kontroli urzędowych w Polsce. Omówia również plany dotyczące informatyzacji Inspekcji Weterynaryjnej, także w zakresie kontroli urzędowych oraz wykonywanych w jej ramach zadań.
Uczestnicy spotkania ustalili, że do dnia 3 września zostaną przesłane do MRiRW i GIW pisemne propozycje strony społecznej wraz z uzasadnieniem. Kolejnym etapem będzie wspólne spotkanie podsumowujące przekazane propozycje.
Źródło:MRiRW