Mieszkanki gminy Końskowola straciły po kilkaset złotych podczas zakupu węgla kamiennego. Kobiety zamówiły przez internet przysługujące im 5 ton węgla, po czym opłaciły towar i transport. Po kilku dniach ich zamówienia zostały anulowane, a pieniądze zwrócone. Okazało się jednak, że pieniądze za transport przepadły.
Do puławskiej komendy zgłosiły się mieszkanki gminy Końskowola, które powiadomiły, że padły ofiarami oszustów podczas zakupu węgla. W każdym przypadku historia wyglądała tak samo. Najpierw kobiety – 49 i 38- latka (działająca również w imieniu 77-letniej matki), za pośrednictwem oficjalnej strony grupy górniczej zamówiły po 5 ton węgla.
Zamówień dokonały na przełomie lipca i sierpnia bieżącego roku tj. wówczas gdy na jedno gospodarstwo domowe przypadał limit 5 ton tego surowca. Za pośrednictwem internetu dokonały opłaty, otrzymując potwierdzenie, numer zamówienia oraz kod do odbioru węgla. Cena za tonę wynosiła około 900 złotych.
Doszło do włamania na skrzynki mailowe
„Niezależnie od zamówień, kobiety znalazły i opłaciły transport, po 660 zł każda. Opłata za transport nie podlegała zwrotowi. Po kilkunastu dniach, na ich skrzynki mailowe wpłynęła informacja od grupy górniczej, że zamówienia zostały anulowane i otrzymają zwrot pieniędzy za węgiel. Mieszkanki gminy Końskowola, zaskoczone takim obrotem sprawy, zaczęły telefonować do kopalni, aby wyjaśnić sprawę. Okazało się, że ich zamówienia zostały anulowane na podstawie wiadomości mailowych otrzymanych z ich skrzynek pocztowych. Po dokładnym sprawdzeniu, wyszło na jaw, że prawdopodobnie nie doszło do włamania na ich skrzynki mailowe, ale ktoś założył pocztę na bardzo podobne nazwy, różniące się minimalnie. Niestety, mimo tego zamówienia zostały anulowane, pieniądze za węgiel zwrócone, a kobiety straciły po 660 złotych każda za transport, który faktycznie nie nastąpił” – relacjonuje komisarz Ewa Rejn – Kozak.
Cyberoszuści naciągają na wirtualny węgiel – zachowajcie ostrożność
Policja przypomina, aby podczas transakcji finansowych nie działać pochopnie i nie szukać ,,szybkich okazji”. Pamiętajmy, że oszuści działają bardzo przebiegle. Każdą internetową transakcję przeprowadzajmy po uprzednim sprawdzeniu firmy i osoby z którą rozmawiamy.
komisarz Ewa Rejn – Kozak
Źródło: Policja Lubelska