Transport rzepaku z Ukrainy: Kierowca otrzymał 34 mandaty na blisko 28 tysięcy złotych

Inspektorzy Transportu Drogowego z Białegostoku skontrolowali ukraińskiego przewoźnika, który przewoził rzepak z Ukrainy na Łotwę. Analiza zapisów cyfrowych zarejestrowanych na karcie ujawniła aż 32 nieprawidłowości w krótkim okresie wymaganym do kontroli. Kierowca otrzymał 34 mandaty karne na blisko 28 tysiące złotych.

Transport rzepaku z Ukrainy: Kierowca otrzymał 34 mandaty na blisko 28 tysięcy złotych

13 grudnia w pobliżu miejscowości Piotrowo Krzywokoły, na parkingu przy dr nr 19 dokonano zatrzymania i kontroli zestawu ukraińskiego przewoźnika. Realizowany międzynarodowy transport drogowy ziarna rzepaku o masie 21440kg odbywał się na trasie z Ukrainy do Łotwy pod celnym zamknięciem elektronicznym.

Na podstawie uzyskanych danych cyfrowych przeprowadzono analizę przestrzegania norm czasu pracy kierowcy, której wynik bardzo zaskoczył inspektorów.

Stwierdzono 17 razy przekroczenie maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy, 4 razy przekroczenie dziennego czasu prowadzenia, 11 razy skrócenie wymaganego skróconego okresu odpoczynku dziennego oraz naruszenie obowiązku terminowego pobierania danych zarówno z karty kierowcy jak i tachografu.

Przewoźnik będzie musiał zapłacić aż 82 tysiące złotych

Łączna kwota kar pieniężnych naliczona na podstawie skali naruszeń wobec przewoźnika wyniosła aż 82000zł. Wobec przewoźnika wszczęto postępowanie administracyjne, a do czasu opłaty wymaganej przepisami kaucji w wysokości maksymalnej za naruszenia stwierdzone podczas kontroli drogowej (12000zł) ciężarówkę z ładunkiem zabezpieczono na odpowiednim parkingu strzeżonym.

34 mandatów karnych na blisko 28 tysięcy złotych


Odpowiedzialność kierowcy określono w wymiarze 34 mandatów karnych na blisko 28000zł. Na miejsce kontroli wezwano funkcjonariuszy policji celem skierowania stosownego wniosku o ukaranie do właściwego miejscowo sądu.

Ogólny obraz naruszeń wskazuje na całkowite swobodne podejście zarówno przewoźnika, jak i kierowcy do obowiązujących norm czasu pracy kierowcy. Zakres naruszeń potwierdza, że kontrolowany przemęczony kierowca w momentach nierespektowania norm stanowił zagrożenie zarówno dla siebie jak i pozostałych użytkowników ruchu.
Inspektorzy prowadzący kontrolę dawno nie byli tak negatywnie zaskoczeni nieodpowiedzialnością kierowcy 40-tonowego zestawu i niezrozumiałą swobodą w podejściu do tematyki bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Źródło i fot.: WITD Białystok

Agata Molenda
Agata Molendahttps://agronews.com.pl
Redaktor portalu agronews.com.pl. Email: a.molenda@agronews.com.pl

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

1,7 mld zł z UE na Mój Prąd. Na co można uzyskać dofinansowanie?

Finansowanie podpisanej z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska umowy będzie pochodziło z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS) 2021-2027. Celem Programu Mój Prąd jest...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
8,520SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics