Ukraina systematycznie pracuje nad zwiększaniem zasięgu geograficznego w handlu międzynarodowym mięsa drobiowego.
Najnowsze osiągnięcia ukraińskiej administracji dotyczą otwarcia rynku Bahrajnu dla ukraińskiego drobiu. Niedawno ukraińskie władze informowały również o uzyskania zezwoleń na wysyłki produktów drobiowych do Bośni i Hercegowiny. Ukraińskie zakłady zamierzają prowadzić wywóz mięsa MOM na wskazany rynek.
Ukraińska Państwowa Służba Statystyki, będąca odpowiednikiem polskiego GUS-u, poinformowała, że całościowy ukraiński eksport w 2023 roku był o 18 proc. niższy niż w poprzednim roku, osiągając wartość prawie 36 miliardów dolarów. Jednocześnie import wzrósł o 14,9 proc. w ujęciu rocznym, przekraczając 63 miliardy dolarów. W rezultacie deficyt handlowy wyniósł 27,3 miliarda dolarów, w porównaniu do 11,1 miliarda dolarów w 2022 roku, a wskaźnik pokrycia importu eksportem spadł z 0,8 w 2022 roku do 0,57.
Źródło: KIPDiP