Advertisement

Zmiany w ustawie o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych

1 kwietnia br. wchodzi w życie nowelizacja ustawy z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych (Dz. U. z 2025 r. poz. 289)

Rozszerzony został katalog działań, które będą wspierane przez Fundusz Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych oraz Fundusz Promocji Roślin Oleistych – w taki sposób, aby obejmował on również działania edukacyjno-informacyjne oraz inicjatywy badawczo-rozwojowe ukierunkowane na promocję wykorzystania biokomponentów i biopaliw ciekłych wytwarzanych z surowców rolnych.

Ponadto, w ramach Funduszu Promocji Owoców i Warzyw katalog realizowanych działań został rozszerzony o produkty pszczele, tj. miód, pyłek kwiatowy, pierzga, propolis oraz mleczko pszczele. 

https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2025/289

Zgodnie z ustawą, na działania dotyczące produktów pszczelich będzie można przeznaczyć 5% maksymalnej kwoty środków finansowych przeznaczonych na realizację wszystkich zadań z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w danym roku finansowym.

Więcej informacji na temat wypłat z funduszy promocji produktów rolno-spożywczych dostępnych jest pod adresem: https://www.gov.pl/web/kowr/wyplaty-z-funduszy-promocji

Źródło: KOWR

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Polska żywność w Wielkiej Brytanii – targi IFE w Londynie

Targi International Food and Drink Event (IFE) w Londynie to ważne wydarzenie wystawiennicze, promujące innowacyjność w przemyśle rolno-spożywczym. Podsekretarz stanu Adam Nowak 17 marca...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
11,402SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics