Do 25 października br. każdy rolnik, który chce zmienić wniosek o oszacowanie strat spowodowanych przez suszę, może to zrobić klikając „wycofaj wniosek” lub „anuluj podpis”.
Jakich wniosków dotyczy możliwość anulowania podpisu lub wycofania wniosku?
Dotyczy to wniosków nieprzetworzonych przez aplikację „Zgłoś szkodę rolniczą” aplikacje.gov.pl/app/susza/.
Wprowadzona dodatkowa czasowa funkcjonalność umożliwia wycofanie wniosku lub anulowanie podpisu Profilem Zaufanym złożonego na wysłanym w aplikacji wniosku, o ile wniosek ten nie został przetworzony, to znaczy nie został wygenerowany protokół oszacowania strat lub kalkulacja z dokonanych przez aplikację wyliczeń.
Co dalej?
Wycofanie wniosku umożliwi usunięcie z konta właściciela Profilu Zaufanego danych gospodarstwa w celu umożliwienia ponownego zaimportowania danych z e-WnioskuPlus gospodarstwa rolnego do poprawnie zalogowanego Profilem Zaufanym właściciela gospodarstwa rolnego w celu wypełnienia wniosku o oszacowanie strat spowodowanych przez suszę.
Ważne terminy
Do 25 października – możliwość wycofania wniosku lub anulowania podpisu.
26 października br. – wojewodowie rozpoczną proces zatwierdzania protokołów, które będą podstawą dla producentów rolnych do składania w bankach współpracujących z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wniosków o preferencyjny kredyt na wznowienie produkcji rolnej.
30 listopada – ostateczny termin składania w aplikacji „Zgłoś szkodę rolniczą” wniosków o oszacowanie strat spowodowanych wystąpieniem suszy.
Źródło: MRiRW