Program popularyzacji nauki, prowadzony w salonie popularnonaukowym BayLab bierze udział w konkursie: „Liderzy Zrównoważonego Rozwoju”. Organizatorem konkursu są: Forbes oraz PwC.
Jeżeli popularyzacja nauki jest dla Ciebie ważna głosuj klikając „lubię to” pod nominacją. Link do konkursu: http://csr.forbes.pl/program-popularyzacji-nauki-making-science-make-sense,artykuly,179607,1,1.html
Radość poznawania świata, odkrywania mechanizmów, rozumienia procesów. Miejsce fascynacji nauką i techniką. Bayer dzieli się najnowszymi osiągnięciami w zakresie ochrony zdrowia, środków ochrony roślin i wysokospecjalistycznych materiałów.
Innowacyjność, odwaga myślenia, wychodzenie poza schematy – to wartości, które Bayer promuje w swoim otoczeniu. W tym celu powstał BayLab – multimedialny salon popularno-naukowy. – Chcemy, by młodzi ludzie uwierzyli tu, że mogą naprawdę wiele osiągnąć. Wiara we własne siły, podparta zainteresowaniami, jest ważna nie tylko dla nich, ale i dla budowania społeczeństwa obywatelskiego i gospodarki. Będziemy dzielić się wiedzą, by nasi goście poznawali najnowsze dokonania naukowe i ich zastosowanie w praktyce – mówi Christophe Dumont, Prezes Zarządu Bayer Sp. z o.o.
W BayLab można obejrzeć animowane i trójwymiarowe filmy (np. o ludzkich i roślinnych tkankach), wziąć udział w grach i przyjrzeć się z bliska zjawiskom chemicznym, fizycznym i biologicznym. Dla uczniów szkół podstawowych organizowane będą warsztaty, a dla starszych gości – debaty popularno-naukowe i spotkania z pasjonatami z różnych dziedzin.
Patronat nad BayLab objęły: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Politechnika Warszawska oraz miesięcznik "Focus".
Warszawski BayLab to drugie tego typu miejsce w Europie (po Niemczech). To element globalnego programu promocji nauki "Making Science Make Sense".
Każdego roku na projekty badawcze i rozwojowe Bayer przeznacza ok. 3 mld EUR. Firma zatrudnia 13 000 naukowców. Tylko w ubiegłym roku Bayer złożył 600 wniosków patentowych. Dziś firma wprowadza innowacyjne rozwiązania na wszystkich polach działalności – zgodnie z motto: "Science For A Better Life".
Źródło i fot: Bayer
Redakcja AgroNews