Chciał zainwestować w „akcje Orlenu” i stracił 10 tysięcy złotych!

69-latek przebywający na urlopie w Kazimierzu Dolnym stracił 10 tysięcy złotych chcąc zainwestować w „akcje Orlenu”. Mężczyzna najpierw odpowiedział na fałszywe ogłoszenie, a następnie, postępując zgodnie z instrukcjami oszustów, zainstalował w telefonie program do zdalnego sterowania i podał swoje dane, które przestępcy wykorzystali, by wyprowadzić z jego konta pieniądze. Apelujemy o rozsądek!

Chciał zainwestować w „akcje Orlenu” i stracił 10 tysięcy złotych! Fot. Policja

Stracił prawie 10 tysięcy złotych

Zawiadomienie o oszustwie wpłynęło do puławskiej komendy. 69-letni mieszkaniec województwa wielkopolskiego, przebywający z żoną na wczasach w Kazimierzu Dolnym, poinformował policjantów, że w wyniku działania oszustów stracił prawie 10 tysięcy złotych.

„Z relacji zawiadamiającego wynika, że zaczęło się od ogłoszenia w internecie o łatwym i szybkim zarobku na „akcjach Orlenu”. Z ogłoszenia, zawierającego zdjęcia kierownictwa spółki wynikało, że można zarobić nawet kilka tysięcy złotych miesięcznie. 69-latek postanowił nabyć trochę akcji. Zadzwonił pod podany w ogłoszeniu numer i w rozmowie z kobietą, która odebrała telefon dowiedział się, że musi zainwestować minimum tysiąc złotych. Postanowił zaryzykować i przelał żądaną kwotę na podane przez rozmówczynię konto. Wcześniej, za jej namową, zainstalował sobie na telefonie aplikację do bankowości internetowej”– relacjonuje komisarz Ewa Rejn – Kozak.

Po kilku godzinach, do 69-latka zadzwonił mężczyzna, który poinformował go, że chcąc inwestować dalej, musi zainstalować na telefonie aplikację QuicSupport. Jest to zdalna pomoc techniczna, która używana prawidłowo i w słusznej sprawie, pozwala świadczyć np. zdalną pomoc techniczną w przypadkach kiedy użytkownik udostępniający zdalny dostęp do swojego komputera nie jest obyty z jego obsługą.

Niestety, w tym przypadku, mieszkaniec województwa wielkopolskiego, instalując tę aplikację, nieświadomie umożliwił dostęp do swojego telefonu oszustom. Dodatkowo, zrobił zdjęcia swojego dowodu osobistego oraz karty do bankomatu i również wysłał fałszywemu doradcy. Gdy rozmówca zaczął się domagać hasła do internetowego konta bankowego, 69-latek nabrał podejrzeń co do jego zamiarów. Zgodził się podać tylko jednorazowe hasło i zakończył rozmowę.

Gdy zalogował się powtórnie na swoje konto, odkrył, że 9 tysięcy złotych zostało przewalutowane na dolary w banku poza granicami Polski. Natychmiast skontaktował się z obsługą swojego banku, która poleciła mu zablokować konto oraz unieważnić dowód osobisty i kartę do bankomatu, aby zapobiec kolejnym transakcjom, w tym np. zaciągnięciu pożyczki.

W sumie, 69-letni mieszkaniec Wielkopolski stracił blisko 10 tysięcy złotych.

Policjanci wyjaśniają sprawę i jednocześnie apelują o ostrożność i rozsądek podczas transakcji finansowych. Chcąc odpowiedzieć na ogłoszenie, za każdym razem powinniśmy sprawdzić, czy ogłoszenie jest autentyczne – powinno przekierowywać nas na oficjalną stronę firmy. Jeśli tak się nie dzieje, najprawdopodobniej mamy do czynienia z próbą wyłudzenia pieniędzy. Nie instalujmy dodatkowych aplikacji lub oprogramowań na urządzeniach, z których następuje logowanie do banku. Zwłaszcza jeśli wymaga tego rzekomy „doradca” inwestycyjny. Nie autoryzujmy przelewów, których sami nie wykonujemy i nie podawajmy swoich danych!

Źródło: Policja Lubelska

Agata Molenda
Agata Molendahttps://agronews.com.pl
Redaktor portalu agronews.com.pl. Email: a.molenda@agronews.com.pl

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Nowa metoda oszustów. Dzwonią podając się za lekarza

Seniorzy są łatwym łupem dla oszustów, dlatego bardzo ważna jest edukacja międzypokoleniowa. Pojawiła się nowa legenda, na którą próbują wyłudzić pieniądze. Tym razem dzwoni...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
8,520SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics