Targ jesienny – im bliżej, tym smaczniej

Już  w najbliższą sobotę, 9 listopada, w Krakowie rozpocznie się TARG JESIENNY. To pierwsza odsłona sezonowego punktu sprzedaży produktów lokalnych. Dostępne będą małopolskie sery, tradycyjne wędliny, wiejskie kury, a także jaja, zioła, miody, pieczywo oraz warzywa i owoce.

 

\"\"

 

Namiot targowy stanie przy ul. Powstańców Wielkopolskich (przed CHT) i pozostanie tam aż do Bożego Narodzenia. W każdą sobotę w godz. 8-13 oraz w środy w godz. 15-18 na stoiskach oferowana będzie naturalna i ekologiczna żywność tylko z Małopolski. Targ ma charakter ściśle sezonowy – planowana jest również edycja wiosenna i letnia.
– Zakupy bezpośrednio od producenta gwarantują świeżość i wyjątkowy smak żywności. Do udziału w TARGU JESIENNYM zaprosiliśmy rolników i wytwórców znanych z Targu Pietruszkowego. Będę również nowi wystawcy, ponieważ chcieliśmy szczególnie poszerzyć ofertę nabiału, tworząc „deskę serów małopolskich” z rożnych zakątków województwa – mówi Bożena Pietras–Goc, kierownik Centrum Marki Lokalnej z Fundacji Partnerstwo dla Środowiska, organizatora targu.

TARG JESIENNY został zorganizowany w ramach projektu Produkt Lokalny Małopolska, finansowanego ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Jest częścią systemu sprzedaży produktów lokalnych, który ma na celu zwiększenie dostępności do lokalnej żywności i poprawę sytuacji ekonomicznej na terenach wiejskich. Są już pierwsze efekty projektu. Ekologiczni rolnicy z okolic Krakowa stali się stałymi dostawcami w Eco-Delikatesach Solvay Park (przy ul. Zakopiańskiej 105).

Targ Pietruszkowy w Podgórzu, którego współorganizatorem była Fundacja Partnerstwo dla Środowiska, cieszył się ogromnym zainteresowaniem, a 16 listopada (sobota) reaktywowany zostanie Klub Zakupowy w restauracji Bal na Zabłociu (ul. Ślusarska 9). – W najbliższych planach jest także utworzenie punktu sprzedaży produktów lokalnych na Ruczaju. Szczególnie w tej części Krakowa odczuwalny jest brak targu ze świeżą, dobrej jakości żywnością – zauważa Małgorzata Rudnicka, doradca ds. marki lokalnej z FPDS.

Źródło: Fundacja Partnerstwo dla Środowiska
Redakcja AgroNews, fot.:sxc
 

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Nowa metoda oszustów. Dzwonią podając się za lekarza

Seniorzy są łatwym łupem dla oszustów, dlatego bardzo ważna jest edukacja międzypokoleniowa. Pojawiła się nowa legenda, na którą próbują wyłudzić pieniądze. Tym razem dzwoni...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
8,520SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics