Komisja Europejska po raz ostatni w ramach obecnego systemu promocji produktów rolno-spożywczych zaakceptowała 33 programy o łącznym budżecie ponad 107 mln euro. Z tego trzy programy realizowane będą przez Polskę.
Polskie organizacje branżowe pozyskały ponad 10 mln euro na promocję w Polsce i Niemczech – pomidorów, na Ukrainie i w Chinach – makaronów oraz Wietnamie, Chinach i Zjednoczonych Emiratach Arabskich – mięsa drobiowego wysokiej jakości. Budżet polskich programów stanowi 10 proc. w stosunku do budżetu wszystkich programów promocyjnych zaakceptowanych przez Komisję Europejską. W 2016 r. nabór programów odbędzie się już w oparciu o nową politykę promocyjną.
Czytaj także:
Smacznego, to z Europy. Ponad 100 mln euro na promowanie europejskiego rolnictwa
Celem programów pt. „Pomidory dobre z natury”, „Makarony Europy”, czy „Europejski drób – w jakości siła” jest wzrost świadomości konsumentów, dystrybutorów nt. zalet polskich produktów, a w konsekwencji wzrost ich sprzedaży na rynkach docelowych. W ramach programów zaplanowano szereg działań promocyjnych w mediach (prasa, internet, TV), udział w targach, organizację misji gospodarczych, promocję w punktach sprzedaży, a także działania o charakterze public relations.
Redakcja AgroNews, fot. flickr.com/Manjith Kainickara