Polskie sprzedaje się lepiej. Raport o patriotyzmie zakupowym Polaków

Dział analiz delikatesów internetowych polskikoszyk.pl opublikował raport na temat patriotyzmu i zwyczajów zakupowych Polaków. Raport miał na celu sprawdzenie, czy deklaracje klientów dotyczące preferencji zakupowych potwierdzają się w dokonywanych zakupach. W raporcie opublikowano również profil klienta dokonującego zakupów przez internet oraz dane o strukturze koszyka.

 

\"rolnictwo,

 

Dane ogólne o zakupach delikatesowych przez internet wg polskikoszyk.pl:

  • Średnia wartość zamówienia : 227,6 zł
  • Średni czas dokonywania zakupów: 31 minut
  • Struktura kupujących: 69,7% kobiety, 30,3% mężczyźni

Według wiceprezesa zarządu Roberta Chojnackiego typowym klientem delikatesów internetowych jest kobieta w wieku 25-44 lata. Również znaczna jest liczba osób starszych – co 10. kupujący przekroczył wiek 55 lat. Osoby starsze szczególnie cenią sobie tę formę zakupów – tym bardziej, że średnia waga koszyka to prawie 30 kg, a kurierzy bez problemu dostarczają zakupy do mieszkania nawet jeśli w budynku nie ma windy.

Największy udział w koszyku zakupowym mają napoje, kawa i herbata. Według Roberta Chojnackiego jest to oczywistość – biorąc pod uwagę zalety zakupów przez internet – produkty w tej kategorii są stosunkowo ciężkie, kupuje się ich dużo, a przypadku dostawy do domu jest to po prostu bardzo wygodne. Duży udział mają również warzywa i owoce. Te dostarczane przez polskikoszyk.pl są świeże i trafiają do magazynu w dniu dostawy do klienta. Dodatkowo produkty te nie są wyeksponowane tak jak w sklepie tradycyjnym, dzięki czemu nie są dotykane i przekładne – ci którzy robią zakupy przez internet wiedzą, że kupują produkty o lepszej jakości niż w sklepie tradycyjnym.

Według Roberta Chojnackiego wnioski płynące z analizy są bardzo budujące. Jeśli przedstawimy konsumentom informację o kraju pochodzenia produktu – to informacja ta będzie brana pod uwagę przy zakupie. W delikatesach polskikoszyk.pl z każdych 100 zł blisko 74 zł wydawane jest na polskie produkty. Na kolejnych miejscach są produkty niemieckie i włoskie. Udział produktów wytwarzanych w tych 3 krajach to prawie 83%, choć w delikatesach polskikoszyk.pl dostępne są produkty z kilkudziesięciu krajów. Udział produktów polskich jest dominujący w niemal każdej kategorii.

W największym stopniu informacja o wytworzeniu produktu w Polsce ma znaczenie dla chemii gospodarczej – ponad 86% produktów sprzedawanych w tej kategorii to produkty polskie, a tylko nieco ponad 4% to produkty niemieckie. Klienci również bardzo chętnie kupują polskie artykuły higieniczne, produkty dla zwierząt, kosmetyki, słodycze oraz nabiał.

Wniosek z raportu jest jeden: konsumenci wykazują się patriotyzmem zakupowym a oznaczenie produktu polskimi barwami zwiększa jego szanse sprzedaży, tym bardziej, że wybrane polskie produkty są niejednokrotnie lepszej jakości.

Źródło: Polski Koszyk Sp. z o.o., Kurier PAP, fot. Kamila Szałaj
 

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wyzwania sektora rolno-spożywczego: spotkanie z przedstawicielami Krajowej Izby Gospodarczej

Minister rolnictwa i rozwoju wsi Czesław Siekierski uczestniczył w spotkaniu przedstawicieli Krajowej Izby Gospodarczej (KIG) oraz w posiedzeniu komitetu KIG, w dniu 21.11.2024, które...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
8,520SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics