Znamy laureatów konkursu o Złoty Medal Targów WorldFood Warsaw 2017

Ponad 150 produktów spożywczych w jedenastu kategoriach walczyło o medale i wyróżnienia targowe. Propozycje producentów i przetwórców przeszły oczekiwania wszystkich, a wysublimowane efekty smakowe i zapachowe zaskoczyły nawet wymagające kubki smakowe profesjonalistów zasiadających w Jury. Wczoraj podczas spotkania z mediami zostały ogłoszone wyniki.

 

\"rolnictwo,

 

Jury w składzie Jarosław Uściński (Przewodniczący Jury, Prezes OSSKiC), Mirosław Reszczyk (Firma Janex, członek Zarządu OSSKiC), Zbigniew Łęgowski (Szef kuchni hotelu Hilton, członek OSSKIC), Agnieszka Szpaderska (manager Targów) przez wiele godzin,w gościnnych progach restauracji Moonsfera, degustowało i oceniało specjały krajowe i zagraniczne.

Przyznano dziewięć złotych medali, dwanaście wyróżnień, dwie nagrody w kategorii „debiuty” – krajowy i zagraniczny, ale jak powiedział, ogłaszając wyniki, Przewodniczący Jury Jarosław Uściński, "wszystkie produkty były wyjątkowej jakości, często oryginalne w smaku i niebanalnie opakowane. Nasze upodobania kulinarne są bardzo różne, ale widać że rynek branży spożywczej jest czujny i otwarty i stara się sprostać wyzwaniom".

 

\"\"

 

Poniżej przedstawiamy listę laureatów Konkursu o Złoty Medal Targów WorldFood Warsaw 2017.

Żywność ekologiczna

Złoty Medal: Czarny czosnek BIO, firmy Pięć Przemian Simpatiko s.c.
Wyróżnienie: Świeży daktyl Fresh Dates Medjool, rozmiar Large, 100% BIO, firmy Organic House
Wyróżnienie: Ekologiczny olej rzepakowy uniwersalny, firmy Złoto Polskie Marek Wolniak

Przetwory owocowe i warzywne, produkty pochodzenia roślinnego

Złoty Medal: Salsa paprykowa z chili i czosnkiem , firmy SPO Twój Ogród Przemysław Koszałkowski
Wyróżnienie: olej z nasion konopi tłoczony na zimno, nierafinowany, niefiltrowany, firmy Olejowy Raj
Wyróżnienie: musztarda  wąsoska miodowa, firmy Ogródek Dziadunia
Wyróżnienie: pasztet selerowy wegetariański, firmy Pracownia Mniam Sp. z o.o.
Wyróżnienie: mąka orkiszowa, firmy Bio Life

Przetwory mięsne, produkty pochodzenia zwierzęcego

Złoty Medal: Levant Salami, firmy Salbac SA

Produkty mleczarskie

Złoty Medal: Twaróg Klimek z Kujaw i Ziemi Dobrzyńskiej, firmy Kujawska Spółdzielnia Mleczarska

Wyroby piekarnicze, cukiernicze, słodycze, przekąski

Złoty Medal: Czekolada Miód Malina Chili, firmy Healthy Food Park Sp. z o.o.
Wyróżnienie: Chałwa Lniana Żurawinowa, firmy GJ-GACA Janusza Gaca
Wyróżnienie: Chleb Żytni, firmy Piekarnia „Prawdziwy Chleb”

Produkty mrożone i dania gotowe

Złoty Medal: Ekologiczny bigos wegański, firmy Farma Świętokrzyska

Napoje

Złoty Medal: Sok 100% z wiśni tłoczony, firmy Tłocznia Soków Owocowych Vero Dariusz Kuna
Wyróżnienie: natural LOVE drink for woman and men, firmy Tropextract Polska
Wyróżnienie: Herbata Oriental gift box w saszetkach, firmy Tea Brothers – dystrybutora marki Basilur

Innowacje

Złoty Medal: Glazura balsamiczna o smaku czarnej porzeczki, firmy OCTIM Wytwórnia Octu i Musztardy Sp. z o.o.
Wyróżnienie:  Brain Shake, firmy Bionetta (Multifit Artur Sidoruk)

Napoje alkoholowe

Złoty Medal: Wino białe wytrwane Solaris 2015, firmy Winnica Turnau
Wyróżnienie: Sharish Blue Magic Gin – 500ml – 40%, firmy Competir Internacional

Debiut polski

Burak Czerwony kiszony  suszony, firmy FPH Paula Sp. z o.o. Sp.k.

Debiut zagraniczny

Złoty Medal: Hummus Classic, firmy Company Ekona LLC

Wszystkim laureatom i wyróżnionym gratulujemy. Wręczenie statuetek i medali targowych odbędzie się 12 kwietnia podczas wieczornej Gali.

Targi to doskonała okazja do spotkań, rozmów biznesowych i wymiany doświadczeń na trudnym i wymagającym rynku spożywczym, na którym zwycięża uczciwość wobec konsumenta i jakość – podkreślił Andrzej Gantner, Dyrektor Generalny PFPŻ.

Ale to także okazja do poznania nowości, poszerzenia oferty, przedstawienia oferty innym, nowym kontrahentom, skorzystania z doświadczeń np. w relacjach eksportowych czy poszukiwania nowych rynków. Sektor spożywczy, jak mówi Dyrektor PFPŻ, jest specyficzny i zmienia się wraz z upodobaniami konsumentów. Podróżujemy, poznajemy nowe smaki i zapachy, wracamy i poszukujemy wspomnień kulinarnych na półkach sklepowych w swoim kraju.

I temu służą również targi, poszukiwaniu nowych dostawców, nowych odbiorców, wyjścia z produktami na inne kraje ale także dostarczenia egzotycznych produktów polskim odbiorcom. Chcemy by świat był blisko nas, w naszych sklepach.

Dlaczego warto być na WFW od 11 do 13 kwietnia?

Targi WorldFood odbędą się po raz czwarty w Warszawie. W tym roku będą gościć około 300 wystawców z kraju i zagranicy. W tej edycji atrakcją targową będzie pawilon włoski Bellavita, w którym odbędą się warsztaty kulinarne z udziałem m.in. Andrea Camastra – szefa kuchni i współwłaściciela warszawskiej restauracji Senses odznaczonej prestiżową gwiazdką Michelin, Umberto Vezzoli z T. Bistrot by Mezoli z Milanu oraz Tomasza Koleckiego ze Stowarzyszenia Sommelierów Polskich.

„Ponad sześćdziesięciu najlepszych włoskich producentów żywności i napojów zaprezentuje autentyczne wyroby, wyróżniające się spośród tysiąca innych jakością, marką i historią. W pawilonie spotkają się przedstawiciele wielkich marek i firmy specjalizujące się w produkcji rzemieślniczej – będzie to wyjątkowa okazja, by w jednym miejscu zapoznać się z tak bogatą ofertą trufli, dojrzewającej szynki parmeńskiej, licznych włoskich mięs i wędlin peklowanych, octu balsamicznego z Modeny, oliwy z oliwek pierwszego tłoczenia, świeżych serów i innego nabiału, makaronów oraz regionalnych win i alkoholi wysokoprocentowych.”– zachęcała dzisiaj, Agnieszka Szpaderska, Manager Targów.

Po ubiegłorocznej edycji aż 48% zwiedzających targi poszukiwało oferty ekologicznej. Dlatego w tym roku strefa EcoFood to branża ekologiczna w pigułce. Udział w niej umożliwia zapoznanie się z ofertą tego sektora, wymianę doświadczeń, pozyskanie nowych partnerów biznesowych, udział w ciekawych panelach i dyskusjach. Branża żywności ekologicznej mimo, że wciąż niewielka, ma stale rosnący poziom. Popyt na ekologiczną żywność rośnie w tempie około 20 proc. rocznie.

Wychodząc naprzeciw tym trendom postanowiliśmy szczególną uwagę poświęcić strefę EcoFood podczas tegorocznej edycji. Udogodnieniem dla odwiedzających, poszukujących produktów certyfikowanych, będą specjalne oznaczenia firm posiadających certyfikaty ekologiczne. Liczymy, że dzięki temu spełnimy oczekiwania naszych krajowych i zagranicznych zwiedzających. Zależy nam na tym, aby WorldFood Warsaw była międzynarodową platformą nawiązywania kontaktów i wymiany doświadczeń branży spożywczej” – informowała Agnieszka Szpaderska.

Ze względu na wyjątkowy, przedświąteczny czas,  podczas targów odbywać się będzie wydarzenie: WIELKANOC – MIĘSNE ŚWIĘTA – POLSKA TRADYCJA, w ramach cyklu imprez promujących polskie mięso wieprzowe i wołowe oraz ich przetwory w okresie Świąt Wielkiej Nocy na terenie całego kraju. Podczas targów WorldFood Warsaw 2017 odbędzie się prezentacja Stołu Wielkanocnego wraz z degustacjami dla publiczności.
W ramach targów Organizatorzy zorganizowali także liczne debaty, spotkania B2B, pokazy kulinarne, spotkania z przedstawicielami sieci oraz liczne atrakcje i konkursy dla zwiedzających.

Więcej informacji: www.worldfood.pl

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Przeceny na rynku rzepaku nabierają tempa

Kompleks oleistych traci na wartości za sprawą dobrych warunków upraw w Brazylii, gdzie rosną szanse na rekordowe zbiory soi. Soja w Chicago zaczyna też odczuwać...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
8,520SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics