John Deere aktualizuje ciągniki kompaktowe

Amerykański producent ogłosił szereg aktualizacji dotyczących ciągników kompaktowych. Zmiany dotyczą 13 modeli maszyn o mocy od 25 do 66 KM.

Zmiany w ciągnikach kompaktowych wynikają z potrzeby dostosowania maszyn do najnowszych przepisów europejskich dotyczących norm emisji spalin dla silników powyżej 25 KM (19 kW).

Ciągniki John Deere o mocy 25 KM i niższej – 1026R i 2026R pozostaną niezmienione, zaś wartość emisji  spalin w nowym 3025E już wcześniej była na tyle niska, że mieści się też w nowych określonych w przepisach.

Konieczność zmian zaszła za to w przypadku pozostałych modeli serii 2R i 3R powyżej 25 KM, które otrzymują nowy trzycylindrowy silnik wysokoprężny Yanmar o pojemności 1,6 litra, zapewniający dużą rezerwę momentu obrotowego, co w praktyce oznacza utrzymanie mocy przy zwiększonych obciążeniach.

Zastosowane rozwiązania wykorzystują najnowsze technologie silników w celu: poprawy oszczędności paliwa i kontroli dokładności, jednocześnie zmniejszając również wpływ na środowisko. Wdrożone systemy Common Rail (CRS) i elektroniczna jednostka sterująca (ECU) stale monitorują pracę silnika i dostosowują dostarczanie paliwa, by jednocześnie zapewnić optymalną wydajność.

– Nowy układ oczyszczania spalin silnika składa się z filtra cząstek stałych (DPF) i katalizatora utleniającego olej napędowy (DOC), podobny do stosowanego z powodzeniem w większych ciągnikach rolniczych John Deere, co z kolei pozwala uzyskać niższy poziom emisji spalin i zmniejszyć poziom hałasu, spełniając wszystkie wymagania prawne – mówi Michał Kufel z John Deere Polska.

Zmiany zachodzą również wśród ciągników kompaktowych John Deere 4052M i 4052R, w których zainstalowano większy czterocylindrowy silnik o pojemności 2,1 litra z filtrem DPF. Jest to taki sam motor, jak w największych modelach 4066M i 4066R, które pozostają niezmienione.

John Deere z przytupem wkracza w 2020 rok

Oprócz nowego silnika, kompaktowe ciągniki serii 3R i 4R zostaną wyposażone w nową funkcję eThrottle zintegrowaną ze skrzynią biegów eHydro.

– Funkcja ta została zaprojektowana tak, aby traktor był cichszy i bardziej komfortowy w użyciu, a także bardziej ekonomiczny. Wystarczy jedno naciśnięcie przycisku, aby prędkość obrotowa silnika była wygodnie powiązana z pozycją pedału nożnego, dzięki czemu obroty silnika i prędkość ciągnika można zwiększyć, gdy pedał jest wciśnięty – dodaje Michał Kufel.

W wybranych modelach wdrożono system Hitch Assist, który sprawia, że sprzęganie narzędzi i przyczep z tylnym zaczepem ciągnika lub trzypunktowym układem zawieszenia jest szybsze, łatwiejsze i bezpieczniejsze. Za pomocą tego systemu zewnętrzne przełączniki zamontowane na tylnym błotniku umożliwiają operatorowi przesuwanie ciągnika do tyłu i do przodu z maksymalną prędkością 12 mm / sekundę oraz w razie potrzeby: podnoszenie lub opuszczanie zaczepu.

Inne zaawansowane funkcje technologiczne w kompaktowych ciągnikach John Deere to tryby pracy LoadMatch, MotionMatch i SpeedMatch, zapewniające maksymalną wszechstronność w szerokim zakresie zastosowań ciągników, a także wybór napędowych kosiarek rotacyjnych AutoConnect.

Większość nowych modeli ciągników kompaktowych John Deere  można już zamówić u dealerów, jedynie modele 3R i 4M bez kabiny  będzie można zamawiać z początkiem lata.

Źródło: John Deere

 

Agata Molenda
Agata Molendahttps://agronews.com.pl
Redaktor portalu agronews.com.pl. Email: a.molenda@agronews.com.pl

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

300 tysięcy złotych dla gospodarstw poszkodowanych przez powódź. Ruszył nabór wniosków

Rolnicy, którzy ponieśli straty spowodowane przez powódź, od 22 listopada do 30 grudnia 2024 r. mogą składać wnioski o przyznanie wsparcia na Inwestycje odtwarzające...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
8,520SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics