Na reklamę fast-foodów wydaje się miliony, przyszedł i czas na promocję zdrowej żywności.
„I choć mogłoby się wydawać, że przekonywać do lepszego życia nikogo nie trzeba, Agencja Rynku Rolnego rozpoczęła akcję. 30 milionów euro na promocję żywności i zdrowego odżywiania. Włączyli się do niej lekarze i technolodzy żywienia.
A wszystko rozpoczęło się od spotkania z tymi, którzy wkrótce będą nas żywić. Zajrzyjmy do szkoły gastronomicznej w Kluczborku.
Jolanta Urbanowicz – technolog żywienia Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku: My staramy się odżywiać zdrowo. Młodzież, z tego co widzę, odchodzi od chipsów, trzyma tę marchewkę często w ręce, po prostu zaczyna to być modne i dzięki Bogu, w końcu zaczyna być modna zdrowa żywność.
A co dziś serwuje kuchnia?
Jolanta Stempel – kucharka: Będzie pałka faszerowana podana z brokułami i bakłażanami. To jest zdrowy drób kupowany z pewnych źródeł, tak więc na pewno jest zdrowy.
Małgorzata Bihun – lekarz pediatra: Wydawałyby się coś takiego: kurczak, ale liczy się sam sposób przygotowania. Tradycyjnie to jest najlepsze i to jest najprostsze. Manufaktura to jest przepiękna forma dla zdrowej żywności.
Trzeba przyznać, że młodzież uczestnicząca w szkoleniu ze specjalistami ma świadomość znaczenia zdrowego odżywiania.
Agnieszka Witek – uczennica: Na pewno w jakim sensie stosujemy to, co się dowiedzieliśmy, ale czasami nie odżywiamy się zdrowo.
Sabina Breda – uczennica: Jesteśmy tym co jemy i dlatego warto stosować to, czego tu się dowiedzieliśmy, na pewno wówczas nie chorujemy i mamy lepsze samopoczucie.
W akcji promocyjno-informacyjnej mogą wziąć udział grupy producenckie i środowiska promujące zdrową kuchnię tradycyjną oraz żywność ekologiczną” – podała Redakcja Rolna TVP.
Dziś w Polsce produkujemy bardzo dobrą i zdrową żywność. Ale chociaż dobrze wyprodukować wcale nie jest łatwo, to dobrze sprzedać jest jeszcze trudniej, a sprzedać za granicą – czyli na rynku globalnym – to już sztuka nie lada.
Redakcja AgroNews, fot. sxc.hu