Do 14 lipca można uzupełnić dokumentację o pomoc z PROW

ARiMR przypomina, że jeszcze tylko do 14 lipca rolnicy, których wnioski o przyznanie pomocy w ramach PROW 2014-2020 pozostały bez rozpatrzenia z powodu COVID-19, mogą uzupełnić braki w dokumentacji. W przypadku niedochowania terminu, Agencja odmówi przyznania pomocy.

Do 14 lipca można uzupełnić dokumentację o pomoc z PROW
Do 14 lipca można uzupełnić dokumentację o pomoc z PROW

Zmiana przepisów w związku z COVID-19

15 maja 2021 r. zmieniły się przepisy dotyczące biegu postępowań prowadzonych przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wprowadzonych w związku z pandemią COVID-19. Nowelizacja zobowiązuje wnioskodawców do dostarczenia dowodów na przyznanie pomocy w terminie 60 dni od wejścia w życie przepisów. Czyli nie później niż 14 lipca 2021 r.

Agencja prosi o niezwłoczne skompletowanie wymaganej dokumentacji, w szczególności wszelkiego rodzaju opinii, zaświadczeń i decyzji wydawanych przez organy administracji publicznej, tak aby skutecznie uzupełnić wszystkie braki we wniosku we wskazanym w przepisach terminie.

Brakujące dokumenty można:

  • złożyć we właściwej placówce ARiMR osobiście lub przez pełnomocnika;
  • nadać przesyłką rejestrowaną za pośrednictwem Poczty Polskiej, w tym również za pośrednictwem usługi „Pocztex – Kuriera Poczty Polskiej” – za terminowe złożenie uznaje się dzień, w którym nadano tę przesyłkę (tzw. data stempla pocztowego);
  • przesłać za pośrednictwem operatora pocztowego innego niż Poczta Polska, wówczas o dotrzymaniu terminu decyduje data wpływu dokumentów do ARiMR;
  • przesłać w formie elektronicznej za pośrednictwem skrzynki podawczej ePUAP – o terminowości decyduje data dostarczenia widniejąca w Urzędowym Potwierdzeniu Odbioru, tzw. UPO. Należy pamiętać, że dokument złożony na skrzynkę ePUAP musi:
    • być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym lub uwierzytelniony, w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej;
    • zawierać adres elektroniczny do korespondencji wnoszącego dokument.

W przypadku niedochowania terminu, Agencja zmuszona będzie odmówić przyznania pomocy.

Źródło: ARiMR

Agata Molenda
Agata Molendahttps://agronews.com.pl
Redaktor portalu agronews.com.pl. Email: a.molenda@agronews.com.pl

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Precyzyjne rolnictwo krok po kroku – od planowania do zbiorów

Współczesne rolnictwo przechodzi prawdziwą rewolucję. Coraz więcej gospodarstw decyduje się na wykorzystanie technologii, które wspierają wszystkie etapy produkcji – od planowania, przez pielęgnację upraw,...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
8,520SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics