Ani ciągnika, ani pieniędzy – uwaga na oszustów internetowych!

Do wysokomazowieckich policjantów wpłynęło zgłoszenie od mężczyzny, który został oszukany podczas zakupów w sieci. Mężczyzna wpłacił osiem tysięcy euro na zakup ciągnika rolniczego. Niestety zamówionego towaru nie otrzymał, ani zwrotu wpłaconych pieniędzy, a kontakt ze sprzedającym „urwał się”. Mundurowi ostrzegają przed oszustami wykorzystującymi internetowe portale sprzedażowe.

Ani ciągnika, ani pieniędzy - zakupy przez internet zakończone fiaskiem
Ani ciągnika, ani pieniędzy – zakupy przez internet zakończone fiaskiem

Rolnik chciał kupić ciągnik z Wielkiej Brytanii – został oszukany

Zaniżone ceny oferowanych towarów, fikcyjne opinie klientów, czy żądanie przedpłaty – internetowi oszuści chwytają się różnych sposobów, żeby wyłudzić od nas pieniądze. Użytkownicy Internetu coraz częściej stają się ofiarami oszustów działających w sieci. W poniedziałek (7.03) do wysokomazowieckiej policji wpłynęło zgłoszenie o niezrealizowanych zakupach online. Zgłaszającym był mieszkaniec gminy Nowe Piekuty, który chciał kupić ciągnik rolniczy z Wielkiej Brytanii. Jak się okazało, mężczyzna wpłacił na konto sprzedającego osiem tysięcy euro. Mieszkaniec powiatu nie otrzymał jednak zakupionego ciągnika rolniczego, ani zwrotu pieniędzy, a kontakt ze sprzedającym „urwał się”.

Pamiętajmy:

  • kupując w sieci kierujmy się ograniczonym zaufaniem do sprzedającego,
  • zachowujmy całą korespondencję ze sprzedawcą, jeśli nas oszuka, pozwoli to policji szybko go ująć,
  • sprawdzajmy czy sklep, bądź osoba prywatna podaje swój adres i numer telefonu,
  • przy płaceniu kartą kredytową zwracajmy uwagę, czy połączenie internetowe jest bezpieczne i czy przesyłane przez nas dane nie zostaną wykorzystane przez osoby nieuprawnione,
  • pamiętajmy, że mamy możliwość uzgodnienia sposobu płatności za wybrany przedmiot, jeśli tylko pojawiły się wątpliwości co do wiarygodności sprzedającego warto umówić się na „odbiór osobisty” lub wybrać opcje płatności, nawet o parę złotych droższą, ale bezpieczniejszą „za pobraniem”, jeżeli nie ma takiej opcji u sprzedającego niech wzbudzi to naszą czujność,
  • nie dajmy się nabrać na „super promocje” – bardzo często niska cena jest tylko „haczykiem” na który oszuści „łowią” swoje ofiary.

Gdy doszło do oszustwa, należy:

  • poinformować jak najszybciej administratorów ds. bezpieczeństwa danego serwisu i najbliższą jednostkę Policji, czy prokuratury;
  • zachowywać wszystkie dokumenty związane z transakcją, tj. dowód przelewu na konto bankowe, korespondencję mailową itp., jak również całą korespondencję ze sprzedawcą;
  • zachować zapisy rozmów wykonywanych za pośrednictwem komunikatorów internetowych, czatów, sms-ów;
  • skompletować – w razie oszustwa na aukcji internetowej – następujące dane: datę i numer aukcji, jej przedmiot oraz wylicytowaną kwotę, nick sprawcy oszustwa oraz jego adres e-mail, a także dane dotyczące sposobu kontaktu ze sprzedającym.

Źródło: KPP Wysokie Mazowieckie

Agata Molenda
Agata Molendahttps://agronews.com.pl
Redaktor portalu agronews.com.pl. Email: a.molenda@agronews.com.pl

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Uwaga! Pierwsze ognisko choroby niebieskiego języka w Polsce

Powiatowy Lekarz Weterynarii w Wołowie informuje, że w dniu 19 listopada 2024 r. na podstawie wyników badań otrzymanych z Państwowego Instytutu Weterynarii w Puławach, stwierdzono wystąpienie...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
8,520SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics