Sprzedaż nowych ciągników poleciała na łeb na szyję. Na kurczącym się rynku błysnął Kubota.
To nie był dobry rok dla producentów i dystrybutorów nowych traktorów. Sprzedaż czołowych graczy spadała w tempie dwucyfrowym.
Czytaj także:
Michelin przedstawia największą oponę do ciągników
Złodzieje ciągników!!
Sprawdź pakiet rozporządzeń związanych z reformą WPR!
Numer jeden na rynku — New Holland — ulokował na polskim rynku o 31,5 proc. mniej ciągników niż rok wcześniej. Z danych zebranych przez Martin & Jacob (M&J), firmę badającą polskie rolnictwo, wynika, że wśród marek, które plasują się w pierwszej dziesiątce, urosła tylko sprzedaż firmy Kubota — o imponujące 87,7 proc.
Rynek nowych ciągników skurczył się wolumenowo w 2013 r. o ponad 22 proc., do 14 968 sztuk. Wartościowo było jeszcze gorzej. M&J szacował, że w 2012 r. wart był 3,5 mld zł. Rok później — o miliard mniej.
Źródło: Puls Biznesu,
Redakcja AgroNews, fot. sxc.hu