Handlowcy detaliczni tracą klientów

Spada liczba tradycyjnych sklepów, a to z kolei odbija się na Makro, którego główna grupa klientów to sklepy tradycyjne – podaje Puls Biznesu.

Jak wynika z danych firmy badawczej Nielsen liczba małych sklepów spożywczych spadła w 2008 r. wyniosła do 59,8 tys., podczas gdy w 2007 r. wynosiła 66,7 tys. z w 2005 r. blisko 74 tys.

– Eurocash nastawiony jest na obsługę przedsiębiorców prowadzących sklepy w średnich i małych miejscowościach, a Makro obsługuje przedsiębiorców prowadzących działalność w dużych miastach. Niestety, w dużych miastach, za sprawą sieci hipermarketów, tradycyjny handel traci udziały w rynku, podczas gdy w mniejszych miejscowościach nadal trzyma się mocno – powiedział Jan Domański, reprezentujący giełdową grupę Eurocash.

Według niego, sieci handlowej Makro nie pomaga też to, że Grupa Metro, do której ono należy, rozwija w Polsce równolegle sieć hipermarketów Real. Waściciele niezależnych sklepów wolą współpracować z hurtownikami, którzy nie rozwijają sieci detalicznych stanowiących dla nich bezpośrednie zagrożenie.

Makro nie czeka jednak na rozwój wydarzeń z założonymi rękami. Próbuje ratować tradycyjne sklepy, służąc im m.in. doradztwem i szkoleniami. Istotne jest to, że w większości przypadków robi to bezpłatnie i bez zawierania żadnych umów.

– W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy w Makro zaszły duże zmiany. Strategia jest teraz zorientowana na konkretne grupy klientów, a nie na procesy zakupowe jak dawniej. Postawiliśmy na trzy główne grupy: przedsiębiorców z sektora HoReCa (hotele, restauracje, kawiarnie), przedsiębiorców prowadzących niezależne sklepy, a także inne firmy usługowe oraz biura – opowiada Uwe Hoelzer, prezes Makro Cash Carry Polska.

Znana sieć hurtowni powoli zmienia również swój wizerunek. Teraz stawia na świeże ryby – 25 gatunków 7 dni w tygodniu, i uruchamia dostawy do klientów.

Źródło: Puls Biznesu, www.pb.pl, fot.sxc.hu

Advertisement

Advertisement

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Ceny paliw spadają, ale czy to koniec dobrych wiadomości?

Po raz pierwszy od października 2024 roku kierowcy mogą odetchnąć z ulgą – ceny paliw znacząco spadły, a olej napędowy kosztuje mniej niż sześć...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
11,402SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics