Advertisement

Just EGG: „roślinna jajecznica” wchodzi do UE

Od dłuższego czasu rynek Unii Europejski wymieniany jest przez amerykańską firmę Eat Just, jako strategiczny cel rozwoju sprzedaży oferowanych przez Amerykanów roślinnych zamienników jaj.

Just EGG: „roślinna jajecznica” wchodzi do UE
Just EGG: „roślinna jajecznica” wchodzi do UE

Najnowsze informacje w tej sprawie każą się spodziewać rychłego zmaterializowania tych ambitnych planów.

Eksperci z Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności w Unii Europejskiej (EFSA) zatwierdzili kluczowy składnik wykorzystywany w produkcji „roślinnych jaj” przez Eat Just w świetle przepisów o tak zwanej „nowej żywności”. Panel naukowców EFSA uznał, że białko fasoli mung wykorzystywane przez amerykański start – up jest „bezpieczne w sugerowanych warunkach stosowania”, znajdujące się w płynnych i mrożonych produktach jajecznych Eat Just.

Producent alternatyw dla jaj konwencjonalnych nie kryje zadowolenia z wydania pozytywnej decyzji przez organy regulacyjne UE w zakresie bezpieczeństwa żywności, stanowi ona przełom w staraniach o wejście do sprzedaży na rynki państw unijnych.

Amerykanie oczekują, że uda się to zrobić już w roku 2022, gdy Komisja Europejska zakończy przegląd. Wcześniejsze plany rozwoju zakładały, że JUST EGG wejdzie do Europy w 2021 roku. Do tej pory kalifornijska firma, dzięki agresywnej strategii rozwoju biznesu, produkt JUST Egg oferuje już na kilku rynkach światowych. Poza USA, jest obecna w Kanadzie, w Korei Południowej, w Hongkongu, w Tajlandii, w Chinach, a w Singapurze buduje zakład produkcyjny. Niedawno firma weszła po raz pierwszy na rynek afrykański.

Źródło: kipdip

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisement
11,152FaniLubię
4,484ObserwującyObserwuj
3,942ObserwującyObserwuj
7,180SubskrybującySubskrybuj

Drukowana żywność to już nie fantastyka naukowa, ale konsumencka przyszłość

Naukowcy pracują nad nowymi zastosowaniami druku 3D do produkcji żywności. „W niektórych aspektach to z pewnością nasza konsumencka przyszłość” - uważa prof. dr hab....

Obserwuj nas na INSTAGRAMIE