Kampania buraczana 2024/2025 zakończona! Rekordowe plony i sukces plantatorów

W sobotę 11 stycznia w Wielkopolsce oraz we wtorek 14 stycznia w Glinojecku zakończyła się kampania cukrownicza 2024/2025. Plony buraków w tegorocznej kampanii były większe niż w poprzednich latach.

Kampania buraczana 2024/2025 zakończona! Rekordowe plony i sukces plantatorów

Najwyższe i najniższe plony

Najwyższe poziomy osiągnęli plantatorzy z rejonów Cukrowni Gostyń i Miejskiej Górka, średnio powyżej 70 t/ha. Niższe plony buraków w rejonie Cukrowni Glinojeck i Środa zostały skompensowane przez wyższą zawartość cukru. Plantatorzy Cukrowni Glinojeck osiągnęli najwyższy w naszej Grupie plon cukru biologicznego, który wyniósł 10,4 t/ha. Zawartość cukru w burakach w większości dostaw kształtowała się od 14,5 do 16,0 %. Tylko grupa 874 Plantatorów dostarczyła buraki ze średnią wartością powyżej 16.5 %. Ten parametr jakościowy w minionej kampanii nie zadowolił ani Rolników ani Pracowników Cukrowni. Aktualnie Służby surowcowe z Plantatorami analizują poszczególne elementy technologii uprawy buraków aby pomimo niekorzystnych warunków zewnętrznych (temperatura, opady) w kolejnych sezonach zabezpieczyć zawartość cukru w burakach na zdecydowanie wyższym poziomie.

Jak przebiegała wegetacja?

W całym okresie trwania kampanii mieliśmy sprzyjające warunki do zbioru buraków i ich doczyszczania i transportu. Jedynie w okresie września ulewne deszcze na południu naszego kraju spowodowały podtopienia pól w rejonie Cukrowni Miejska Górka. Służby surowcowe, Plantatorzy i Firmy przewozowe zmieniły harmonogramy dostaw w celu zebrania i dostawy
buraków z zagrożonych pól. Dzięki tym działaniom bezpiecznie dostarczono buraki do przerobu zanim na zagrożonych plantacjach pojawiła się woda. Buraki przeznaczone na późne dostawy zostały wykopane do końca listopada i zabezpieczone poprzez okrycie włókniną. Zakończenie kampanii w drugiej dekadzie stycznia było możliwe dzięki dobrej jakości buraków oraz równomiernej i efektywnej pracy naszych fabryk. W stosunku do poprzedniej kampanii średni dzienny przerób buraków był wyższy o 3000 t/dobę.

„Z powyższych informacji wynika, że zakończoną kampanie można określić jako bardzo udaną. Taki wynik naszej wspólnej pracy był możliwy dzięki zaangażowaniu się Plantatorów, Pracowników Cukrowni i Firm, które uczestniczyły w produkcji zbiorze i transporcie buraków” – czytamy w komunikacie Pfeifer & Langen Polska S.A.

Źródło: LIZ

Małgorzata Kulma
Małgorzata Kulmahttps://agronews.com.pl
Redaktor portalu agronews.com.pl. Email: m.kulma@agronews.com.pl

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Jak cyfryzacja rolnictwa wpływa na gospodarstwa? Rozmowa z Kornelią Kajdą, dyrektorką w eAgronom Polska

Technologie cyfrowe stały się powszechne i wszechobecne. Nie wyobrażamy sobie dzisiaj nowoczesnego rolnictwa bez wsparcia innowacyjnych programów i aplikacji.   Narzędzia cyfrowe efektywnie wspierają...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
8,520SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics