Kampania buraczana 2024/2025 zakończona! Rekordowe plony i sukces plantatorów

W sobotę 11 stycznia w Wielkopolsce oraz we wtorek 14 stycznia w Glinojecku zakończyła się kampania cukrownicza 2024/2025. Plony buraków w tegorocznej kampanii były większe niż w poprzednich latach.

Kampania buraczana 2024/2025 zakończona! Rekordowe plony i sukces plantatorów

Najwyższe i najniższe plony

Najwyższe poziomy osiągnęli plantatorzy z rejonów Cukrowni Gostyń i Miejskiej Górka, średnio powyżej 70 t/ha. Niższe plony buraków w rejonie Cukrowni Glinojeck i Środa zostały skompensowane przez wyższą zawartość cukru. Plantatorzy Cukrowni Glinojeck osiągnęli najwyższy w naszej Grupie plon cukru biologicznego, który wyniósł 10,4 t/ha. Zawartość cukru w burakach w większości dostaw kształtowała się od 14,5 do 16,0 %. Tylko grupa 874 Plantatorów dostarczyła buraki ze średnią wartością powyżej 16.5 %. Ten parametr jakościowy w minionej kampanii nie zadowolił ani Rolników ani Pracowników Cukrowni. Aktualnie Służby surowcowe z Plantatorami analizują poszczególne elementy technologii uprawy buraków aby pomimo niekorzystnych warunków zewnętrznych (temperatura, opady) w kolejnych sezonach zabezpieczyć zawartość cukru w burakach na zdecydowanie wyższym poziomie.

Jak przebiegała wegetacja?

W całym okresie trwania kampanii mieliśmy sprzyjające warunki do zbioru buraków i ich doczyszczania i transportu. Jedynie w okresie września ulewne deszcze na południu naszego kraju spowodowały podtopienia pól w rejonie Cukrowni Miejska Górka. Służby surowcowe, Plantatorzy i Firmy przewozowe zmieniły harmonogramy dostaw w celu zebrania i dostawy
buraków z zagrożonych pól. Dzięki tym działaniom bezpiecznie dostarczono buraki do przerobu zanim na zagrożonych plantacjach pojawiła się woda. Buraki przeznaczone na późne dostawy zostały wykopane do końca listopada i zabezpieczone poprzez okrycie włókniną. Zakończenie kampanii w drugiej dekadzie stycznia było możliwe dzięki dobrej jakości buraków oraz równomiernej i efektywnej pracy naszych fabryk. W stosunku do poprzedniej kampanii średni dzienny przerób buraków był wyższy o 3000 t/dobę.

„Z powyższych informacji wynika, że zakończoną kampanie można określić jako bardzo udaną. Taki wynik naszej wspólnej pracy był możliwy dzięki zaangażowaniu się Plantatorów, Pracowników Cukrowni i Firm, które uczestniczyły w produkcji zbiorze i transporcie buraków” – czytamy w komunikacie Pfeifer & Langen Polska S.A.

Źródło: LIZ

Małgorzata Kulma
Małgorzata Kulmahttps://agronews.com.pl
Redaktor portalu agronews.com.pl. Email: m.kulma@agronews.com.pl

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Carrefour zachęca rolników do współpracy. Startuje nowa odsłona programu

Carrefour Polska uruchamia nową odsłonę programu Kupujemy Lokalnie skierowanego do lokalnych dostawców z całego kraju. Kampania, pt. “Carrefour wspiera małych dostawców” ma na celu wzmocnienie współpracy...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
8,520SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics