18 marca 2014r. odbyła się konferencja prasowa Grupy Makarony Polskie. Makarony Polskie S.A. to jeden z największych i najbardziej dynamicznie rozwijających się producentów makaronu w Polsce z bogatymi tradycjami i długoletnim doświadczeniem.
Spółka posiada swoje jednostki produkcyjne w Rzeszowie, Częstochowie i Płocku. Produkty flagowe firmy to makarony, przetwory mięsno-warzywne oraz przetwory owocowe.
Rok 2013 był dla spółki rokiem zmian i restrukturyzacji. Przychody ze sprzedaży ogółem wyniosły 131,7 mln zł. Plany na rok 2014 to zwiększenie dochodów, zwiększenie udziału produktów brandowych w rynku z obecnych 3,5 do 6%, co uplasuje ją w czołówce, za produktami private label i za liderem kategorii, oraz osiągnięcie dynamiki sprzedaży na poziomie 15%.
Zarząd spółki planuje również rozbudować zakład produkcyjny w Rzeszowie poprzez zainstalowanie nowej linii produkcyjnej do makaronów walcowanych , oraz przenieś do niego linię produkcyjną z Płocka. Wartość projektu wynosić będzie około 31 mln zł.
Czytaj także:
Jakie są tendencje na rynku zbóż?
Prognozy zbiorów zbóż w 2014r.
Jakie są ceny ziemniaków na rynku krajowym?
W efekcie, w najbliższych latach będą wdrażane innowacje marketingowe, produktowe i organizacyjne, co przyczyni się do wzrostu konkurencyjności na rynku krajowym oraz za granicą.
Grupa Makarony Polskie w 2014 roku zamierza znacznie poprawić podstawowe wielkości ekonomiczne w tym sprzedaż, zysk i rentowność.
Redakcja AgroNews, fot. sxc.hu