Miniony rok w segmencie napojów

Miniony rok branża rozlewnicza naturalnych wód w opakowaniach i napojów bezalkoholowych może uznać za udany. Sami producenci jednak wypowiadają się różnie. Z jednej strony padają stwierdzenia o 40% wzroście sprzedaży, z drugiej zaś o jej stagnacji.

Większość uważa, iż w minionym roku szczególnie w miesiącach letnich pogoda była bardzo korzystna dla branży rozlewającej wody i napoje. W niektórych jednak była mniej sprzyjająca. A zupełnie nietypowy był czerwiec. Krajowa Izba Gospodarcza „Przemysł Rozlewniczy" opierając się między innymi na informacjach AC Nielsen ocenia, że wzrost produkcji całej branży w stosunku do roku poprzedniego wyniósł około 5-6%.

Rok 2009 obfitował, podobnie jak w poprzednich latach, poszerzeniem oferty  przez wielu producentów. Wśród nich znajdują się m.in. nowe produkty marek: Coca Cola, Cappy czy napoje gazowane Fanta.

Miniony rok był rokiem spowolnienia gospodarczego w Polsce, a nawet kryzysu. Trudno zatem mówić o inwestycjach w branży rozlewniczej realizowanych na masową skalę w tym okresie. Na uwagę zasługuje uruchomienie kolejnej linii do rozlewania wody Cisowianka.

Większość producentów wód i napojów w Polsce miniony rok powinna zaliczyć do mniej lub bardziej udanych. Ponieważ pozwolił on ugruntować im swoją pozycję na rynku. Wiele czynników wskazuje, że 2010 rok powinien być dla producentów naturalnych wód butelkowanych i napojów udany.
 
Źródło: Wojciech Rutkowski, Krajowa Izba Gospodarcza "Przemysł Rozlewniczy", www.kigpr.pl, fot. sxc.hu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here