Pokolenie Z w rolnictwie: Chcą inspirować i współpracować z liderami branży

Jakie jest wymarzone miejsce pracy osób z pokolenia Z, rozpoczynających karierę zawodową? Studentki i studenci mówią jasno: takie, w którym panuje dobra atmosfera, które wspiera rozwój zawodowy i dzielenie się pomysłami.

Pokolenie Z w rolnictwie: Chcą inspirować i współpracować z liderami branży, fot. Bayer

Pracodawca marzeń według GenZ

Młodzi oczekują przejrzystej komunikacji i otwarcia na różnorodność. Pracodawca ich marzeń działa w oparciu o idee zrównoważonego rozwoju i dba o równowagę pracowników między życiem zawodowym i prywatnym. Idealny lider to osoba zaangażowana, wspierająca, motywująca – zwłaszcza w trudnych momentach, udzielająca informacji zwrotnej, doceniająca zespół i jednostki. Młodzi cenią dostęp do nowoczesnych technologii, w tym wykorzystanie AI m.in. do automatyzacji pracy. Praca w zespole, zlokalizowanym w różnych częściach świata, jest dla nich czymś naturalnym. Doceniają możliwość pracy w domu, ale jednocześnie chcą mieć bezpośredni kontakt ze współpracownikami w przyjaźnie zaprojektowanych przestrzeniach.

W takim miejscu młodzi są gotowi angażować się, poszerzać kompetencje, nabywać nowe umiejętności, efektywnie pracować – i dbać o swoich liderów.

Rozwijające środowisko pracy

To wnioski ze spotkania skierowanego do pokolenia Z „InnFuture Sustainability Talks: Shaping Tomorrow’s Workplace”, zorganizowanego przez firmę Bayer. To już trzecie spotkanie z cyklu #SustaTalks w Warszawie i pierwsze zrealizowane równolegle w trzech krajach: Polsce, Czechach i na Węgrzech. W tym roku zgromadziło 140 przedstawicieli pokolenia Z z 50 uczelni, dołączyło do nich 120 uczestników transmisji na platformie LinkedIn.

Podobnie, jak dotychczasowe spotkania, również tegoroczne było szansą na poznanie różnorodnych perspektyw zaproszonych ekspertów i gości reprezentujących różne pokolenia i odmienne punkty widzenia. Uczestnicy mieli możliwość bezpośrednich rozmów z liderami firmy Bayer, ekspertami środowiska start-upów, organizacji międzynarodowych i uczelni. W trakcie debat wysłuchali ciekawych wniosków o współtworzeniu i pracy w zespole, o tym jak przygotować się na porażki i zachować zaangażowanie. Ich głosem były reprezentantki pokolenia Z w każdym z paneli. W tegorocznej edycji networking rozszerzono o platformę Linkedin, a dodatkowo uczestnikom stworzono możliwości indywidualnych konsultacji ze specjalistami HR i rekrutacji w specjalnej przestrzeni Marketplace. Elementem wydarzenia był warsztat, obejmujący pracę w grupach.

– To była fantastyczna okazja do dyskusji o zrównoważonym środowisku pracy zarówno z perspektywy globalnej, jak i lokalnej. Takie inicjatywy podkreślają znaczenie działań na rzecz zrównoważonej przyszłości, zarówno w biznesie, jak i życiu codziennym – napisał Aleksander, student Uniwersytetu Łódzkiego, w serwisie LinkedIn.

Ewa z Akademii Leona Koźmińskiego dodała: – Myślą, która szczególnie do mnie przemówiła, było zdanie: „Porażki i błędy nie istnieją – to są szanse do nauki i dalszego rozwoju”.

Szeroka perspektywa i inspirujący lider

Z międzypokoleniowych dyskusji, różnorodnych doświadczeń i punktów widzenia wniknęło wiele wniosków:

  • szybkość podejmowania decyzji jest ważna, ale „szybko” może oznaczać  co innego w dużej firmie, start-upie, organizacji międzynarodowej;
  • młodzi oczekują natychmiastowej, łatwej do przyswojenia informacji, a eksperci  podkreślają, że decyzje wymagają refleksji i szerokiej perspektywy: sięgania po wiarygodne (również globalne) źródła informacji np. ekonomiczne oraz poznania fundamentalnych osiągnięć, takich jak prawa człowieka – to są wartości budujące platformy pomiędzy pokoleniami;
  • młodzi muszą wykazać się poszukiwaniem i głęboką refleksją popartą wiarygodnymi źródłami;
  • młodzi postrzegają zespoły jako struktury zbudowane przez indywidualności i inspirowane przez wspierających liderów;
  • silny i odpowiedzialny lider potrafi pokierować zespołem także w kryzysie – takiego przywództwa oczekują młodzi w trudnej sytuacji.
  • w partnerstwie potrzeba równowagi, dlatego młodzi powinni nieustannie rozwijaćsię i uczyć, śledzić dyskurs społeczny, poszerzać horyzonty.

Perspektywa zrównoważonego biznesu

– Bardzo cenię kreatywność, różnorodne perspektywy i otwartość na innowacje, które charakteryzują pokolenie Z, co mieliśmy okazję zaobserwować podczas dyskusji i pracy w grupach. Zgadzamy się, że wizja inspirującego przywództwa, szybkiej adaptacji do zmian i otwartej komunikacji jest niezbędna. W zdrowej debacie w różnorodnych grupach wszyscy zobowiązaliśmy się do ciągłego poszukiwania rozwiązań i uczenia się dla naszej wspólnej przyszłości – mówi Holger Pfeiffer, prezes firmy Bayer w Europie Środkowo-Wschodniej.

Źródło: Bayer

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Konflikty między rolnikami a mieszkańcami wsi. KRIR żąda konkretnych rozwiązań

Zarząd KRIR zwrócił się do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Czesława Siekierskiego o podjęcie działań zmierzających do wprowadzenia odpowiednich regulacji prawnych uwzględniających specyfikę...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
8,520SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics