Trzy znacznie przeładowane ciężarówki z kłodami drewna, wykluczyli tymczasowo z dalszej jazdy funkcjonariusze piotrkowskiej Inspekcji Transportu Drogowego. „Rekordzista” ważył aż ponad 55 ton zamiast dopuszczalnych 40. Podczas wcześniejszych nocnych działań, zatrzymali też zespół pojazdów, którym przewożono za dużo zbiorników betonowych.
W nocy z poniedziałku na wtorek (10/11 lipca), na autostradzie A1 koło Piotrkowa Trybunalskiego oraz na piotrkowskim odcinku dróg krajowych nr 12/74, inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali cztery przeładowane ciężarówki. Trzema przewożono drewno i jedną szamba betonowe. Powodem podjęcia interwencji było podejrzenie przekroczeń przepisowego tonażu.
Transport kłód drewna oraz szamb mocno przeładowany
„Rekordzista” przewożący kłody drewna ważył ponad 55 t zamiast dopuszczalnych 40 t. Taka masa ładunku spowodowała przekroczenia dozwolonych nacisków podwójnej osi napędowej samochodu ciężarowego na drogę o 5,8 t. Kierowca i przedsiębiorca powinni mieć tego świadomość, ponieważ ilość drewna wpisana w dokumencie przewozowym wskazywała, że ciężarówka jest przeładowana. Pozostałe dwa zespoły pojazdów z drewnem ważyły odpowiednio: prawie 54 t i ponad 47 t zamiast dopuszczalnych 40 t. W obu przypadkach stwierdzono także przekroczenia przepisowych nacisków osi pojazdów na drogę.
Inspekcja kontroluje pojazdy i towary przy giełdach rolniczych
Zespół pojazdów z ładunkiem ważył 42,5 t zamiast przepisowych 40 t.
Z kolei w nocy z niedzieli na poniedziałek (9/10 lipca), na drodze krajowej nr 12 koło Tuszyna, patrol Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymał ciężarówkę przewożącą trzy zbiorniki betonowe. Zespół pojazdów z ładunkiem ważył 42,5 t zamiast przepisowych 40 t. Za duże były także naciski podwójnej osi napędowej samochodu ciężarowego na drogę.
Wszystkie cztery nienormatywne ciężarówki skierowano na wyznaczony parking strzeżony. Kierowcy zostali ukarani mandatami karnymi. Wobec przedsiębiorców będą wszczęte postępowania z ustawy prawo o ruchu drogowym. Grozi im do 15 000 zł kary. Transporty kłód drewna oraz szamb mogły być kontynuowane po przeładowaniu ich nadwyżki na inne pojazdy.
Źródło i fot.: WITD